Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Är Kazaa helt dött numera?


mrcreosote

Rekommendera Poster

Jag försökte använda mitt trogna lilla program Kazaa lite ++ häromdagen, men det gick inte att "connect" hur jag än försökte och kollade alla inställningar. Jag kunde inte söka eller ladda ner något alls.

 

Jag avinstallerade och ominstallerade - gick ändå inte.

Jag testade andra versioenr av Kazaa ( bl.a. resurrection) - samma sak.

 

Är alla versioner av KAzaa stoppade och förbjudna, eller vad är det frågan om? Jag har sett i flera trådar att folk haft liknande problem.

 

Vore tacksam för svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Tråden flyttad till Internet-övrigt

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator Gratisprogram (freeware)|

 

"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

jag blåser liv i denna gamla tråd igen. Jag hittade som sagt lösningen, men nu är det likadant igen! Någon som vet?

 

Jag tycker kazaa lite är så enkelt och behändigt om man bara vill hitta någon enstaka låt eller så.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kazaa har ju försökt sedan länge att "sabba" för användare av "Lite" och liknande versioner för att Kazaa vill ta betalt för klienten. (Något jag anser "omoraliskt", eftersom Kazaa var freeware från början, GNU vet jag inte).

 

Skaffa bittorrent eller liknande programvara om du vill ladda ner filer.

Själv avskaffade jag kazza av främst följande skäl:

1) osäkert program med många säkerhetshål

2) massor av falska filer. Skulle ladda ner ett barnprogram till en kompis barn, filen jag laddade ner visade sig vara barnporr! Usch och fy! Tur att jag kollade innan barnfamiljen ifråga fick skivan!!

3) Kazaa i kommersiell version är spyware som självaste KGB skulle varit stolt över.

 

Sen kan man ju också säga att filer som Kazaa säger vara "1077" kBit/s att ladda ner i själva verket laddas ner i 300 baud, är en annan sak som gör att Kazza suger bigtime.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men kazaa lite fungerar ju fortfarande fint och är ju fri från spyware.

 

jag har också bittorrent, men den är ju mer till för att ladda ner filmer, STORA MAPPAR och filer och dylikt. inte enstaka låtar. Där är kazaa överlägset, tycker jag.

 

Hittade kanske en lösning på mitt problem.

 

http://filesharingtalk.com/vb3/t108718.html (det andra inlägget av mrlessk)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...