Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hårdisks problem. Akut hjälp.


mr_crille

Rekommendera Poster

Hej. Jag har en 10 gb hårdisk och en 80 gb hårdisk. Men när jag startar upp datorn så ser jag bara en ena på den här datorn. Men båda två finns med på enhetshanteraren. Hur gör jag för att komma åt den ? :S

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har båda fungerat i den datorn tidigare eller har du nyss installerat/monterat den i datorn?

 

I XP använder du diskhanteraren och importerar disken om du nyss monterat in den och den redan är partitionerad och formaterad.

 

Är det en ny disk som är oformaterad så använder du diskhanteraren och partitionerar / formaterar den så den blir tillgänglig.

 

Har den tidigare fungerat men nu bara försvunnit så kan det vara läsfel på den och den måste repareras för att få igång igen, beroende på typ av fel kan man använda olika metoder men en sådan disk som börjat strula kan man inte lita på i längden.

 

Diskhanteraren når du genom att markera "Den här datorn" på skrivbordet, högerklicka och välja "Hantera" i listan som kommer upp.

I menyn du får upp finns bland annat "Diskhanteraren" det är det verktyget du använder för att hantera hårddiskar, partitionera formatera och installera.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...