Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Köpa anti-spamprogram


Mikael Hellquist

Rekommendera Poster

Mikael Hellquist

Jag hade tänkt köpa ett anti-spamprogram. Jag vet att det finns gratisprogram men jag vill ha ett köpprogram, punkt.

 

Jag har tittat på McAfee, Norton, Panda och F-Secure som alla har helhetslösningar (Internet Security paket). Just nu testkör jag en demoversion av Panda men det verkar inte som om det stoppar ett enda spam-mail!? Någon som använt detta program? Jag vet att jag ställt in rätt, det är ju bara att sätta ett kryss i rutan. Inga andra inställningar är möjliga. Panda fungerar så bra med min dator i övrigt, F-Secure t ex, gjorde datorn totalseg. Någon som kan rekommendera något av ovanstående program?

 

Tusen tack på förhand, Micke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att det finns gratisprogram men jag vill ha ett köpprogram, punkt.

Det finns inget som är bättre än SpamAssassin och den råkar vara gratis.

Du har emellertid tur, eftersom den i grundutförande riktar sig mest till servrar så finns det det en massa kommersiella paketeringar av den om man vill köra den som en del av mailprogrammet, trots att grundprodukten är gratis så kan få köpa den, precis som du vill.

 

Här är en lista: http://wiki.apache.org/spamassassin/CommercialWindows

Några är serverprodukter men ett flertal fungerar som plugins till t.ex Outlook eller Outlook Express (om det är det du kör).

 

Om inget av dem passar så är Thunderbirds inbyggda filter rätt bra när man lärt upp det (likt många andra filter så behöver det läras upp genom att man markerar vad som är spam och inte, efter ett hundratal spam-markeringar så brukar de flesta bayes-baserade bara fungera), fast det är ju också gratis...

 

Många internetleverantörer har idag spamfilter (oftast SpamAssassin) som en tjänst man får på köpet, du kanske skulle skaffa en sådan leverantör. Webbhotell kan bli hur dyra som helst så du behöver inte vara orolig för att hitta en lösning som inte kostar pengar :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...