Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Dumheter/Microsoft

Carl Hult

Recommended Posts

Hans Pedersen

Ju fler användare det finns, desto fler missnöjda användare finns det.

Hur många känner du inte som har (haft) en Ford som sagt att de definitivt aldrig mer kommer att köpa en sånn förbannad bil för att den bara krånglade hela tiden... Hur många Ferrari-ägare känner du med samma Ferrari-hat trots att denna bil garanterat råkar ut för fler tekniska fel per bil?

Hans:P

Carl,

"Allt här är skämt men det visar att bakom skämten ryms ett visst missnöje gentemot Microsoft. Jag undrar varför...?"

95% av den datoranvändande världen använder sig av MS-OS, vore underligt om det inte fanns "ett visst missnöje" - precis som det finns missnöje gentemot MacOS - på macfixit kan man läsa om det.

Precis, du har helt rätt. Man kan undra vilket företag i världen som har flest missnöjda kunder. McDonalds kanske, eller Coca Cola?

MVH CH

Tror faktiskt det är företaget som gör Libress.... inte sjutton hjälper vingarna från läckage! *flinar*

/Petra

Dobroslaw Krawczynski

Vi behövde inte veta det där :)

Vingarna ska ju se till att grejen sitter ordentligt om jag har förstått principen. Vill man slippa läckage har jag sett reklam för Tena eller något sånt. Det är tanter som går omkring och ler samtidigt som de pissar på sig. Kul va? :)

Tänkte bara påpeka att MS snarare har 75 - 80 % av marknaden. 15 - 20 % tillhör andra företag med OS på programmet. Ex: Apple, Sun, Be m.fl. Glöm inte heller Linux som också är en konkurrent.

Alla system har sina nackdelar. Dock fungerar mina Macar perfekt.

Matts-E,

"Tänkte bara påpeka att MS snarare har 75 - 80 % av marknaden. 15 - 20 % tillhör andra företag med OS på programmet. Ex: Apple, Sun, Be m.fl. Glöm inte heller Linux som också är en konkurrent"

Då måste du nog ta de statistikcenter som presenterar siffror kring 93% för MS i örat, gör det bums så slipper vi vidare missförstånd kring detta.

"Alla system har sina nackdelar. Dock fungerar mina Macar perfekt"

Tyckte precis du sa att alla system har sina nackdelar ? Omfattas inte "dina" Macar av "alla system" ?

Jaha, 93 % är jättebra, det stämmer inte alls att Mac OS har mellan 5 - 10 % andel och att Linux har c:a 5 % eller högre, plus andra system som Solaris.

Nej, bara MS slår ut konkurrenterna blir allt jättebra för monopol är SUPER! Alla som klagar på monopol och dominerande ställningar får akta sig för MS-försvararen Whistler som försvarar företaget vad de än gör. Jag försvarar i.a.f inte Apple vad de än gör.

Matts-E,

"Nej, bara MS slår ut konkurrenterna blir allt jättebra för monopol är SUPER! Alla som klagar på monopol och dominerande ställningar får akta sig för MS-försvararen Whistler som försvarar företaget vad de än gör"

LoL, fortsätt underhålla mig ;)

Matts-E,

Är det inte de facto så att MS inbjudit till ett samarbete mellan Apple & MS där man fokuserar på spel ?

hmmm

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...