Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Snygg reklam


fhe

Rekommendera Poster

De nya "Sponsrade länkar" (i Google AdSense stil) som dykt upp på Eforum tycker jag var bra, precis sådan reklam jag gillar. Den stör ingen men om den är relevant så kan den mycket väl leda till att jag besöker sajterna.

 

Mycket bättre än jätteblaffor som förstör upplevelsen, bra gjort.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag för min del tyckte dom var lite irriterande, dom hade kunnat varit längst ner, nedanför Topp 10 listan.

 

Inte går dom att få bort med adblock heller. :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag hade inte tänkt på dom sponsrade länkarna så mycket, men så blev det så här, se bild.

 

Och det går ju som sagt inte att få bort eländet heller.

 

Betydligt bättre med sånt som går att ta bort med Adblock. Då kan man i alla fall läsa inläggen.

 

Bakläxa IDG!

 

[bild bifogad 2005-12-13 22:32:51 av bmhson]

783247_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...ett felaktigt formaterat inlägg. Att det inte syns bero ej på reklamen. Det problemet är gammalt. Nä, reklam av detta slag får de gärna ha. Den stör inte och kanske ger dem lite pengar att hålla igång eforum med.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bakläxa IDG!

Fast det felet är väl inte så mycket länkarna som hela layouten (det svämmar ju över under favoriter och användarinfo också).

 

Fast jag håller med "SYS 64738" om att de tvingade ner nyttig information lite väl långt ner... "Senaste obesvarade trådar" tillhör sånt jag vanligtvis vill se utan att scrolla.

 

Dessutom noterar jag att koden ser rätt underlig ut, är det verkligen helt ok med ett target satt som följande på länkar?

<a target="    _blank
  " href=...

 

[inlägget ändrat 2005-12-13 22:45:56 av fhe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Monshi

 

Är du verkligen säker på det?

 

Sen jag började använda FF med Adblock och Flashblock har jag inte råkat ut för oläsliga inlägg.

 

Detta går ju inte att få bort, det är det som är problemet, när det lägger sig övanför inläggen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länka till tråden du har problem med så kan jag nog svara mer säkert på din frågeställning. Inlägg blir ibland breda pga av långa länkar eller kodstycken. Kan se lite olika ut i IE och FF.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ditt eget inlägg 21:09 som förstörde layouten.

 

Använd tinyurl.com, surl.se eller motsv. nästa gång så slipper du (och alla andra) problem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom ni ändå jiddrar om eforums layout, fhe, du om ngn kanske kan förfina den RE jag gav i en annan tråd för att fånga HJT-loggar. Kan du eller ngn testa och förfina uttrycket, så vi kan erbjuda den till Erik.

[inlägget ändrat 2005-12-14 00:20:38 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förfina den RE jag gav i en annan tråd för att fånga HJT-loggar.

Skadar ju inte att försöka, har du en länk?

 

Edit: Var det den här? //eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=782392#782689

[inlägget ändrat 2005-12-14 09:52:06 av fhe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bifogar bild på hur det kan se ut i IE7 och ett operativsystem som är under utveckling.

 

Stör inte alls. :)

 

[bild bifogad 2005-12-14 09:16:03 av Maratonmannen]

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-12-14 09:22:44 av Maratonmannen]

783386_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kikade på lite loggar och jag kan inte se någon idiotsäker lösning för att automatisera log-hanteringen... Om det däremot handlar om att upptäcka en HiJackThis-log så borde det vara rätt lätt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
Kikade på lite loggar och jag kan inte se någon idiotsäker lösning för att automatisera log-hanteringen... Om det däremot handlar om att upptäcka en HiJackThis-log så borde det vara rätt lätt.

En RE som automatiskt täcker säg 95% av alla loggar skulle duga gott.

//Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle ju funka bra med något som stoppar in LOG-taggen just innan loggfilens början och sedan den andra där inlägget tar slut.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej fhe

 

Det är ditt eget inlägg 21:09 som förstörde layouten.

 

Använd tinyurl.com, surl.se eller motsv. nästa gång så slipper du (och alla andra) problem.

 

Det är visserligen sant, men ska man verkligen behöva använda specialprogram för att posta en länk här?

 

Och hur vet man om länken bryts eller ej? I förväg alltså? Eller ska man redigera efteråt, menar du?

 

Jag använder Alt+D för att markera adressfältet och sen Ctrl+C för att kopiera. Alltså vet jag inte i förväg hur lång länken är.

 

Att det fanns program för att ändra på långa länkar hade jag ingen aning om. Nu vet jag det. Jag ska läsa mer om det senare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fhe skrev:

 

Det är ditt eget inlägg 21:09 som förstörde layouten.

Hur kan den länken förstöra layouten?

 

Den är ju bruten från början, utan att någon redigerat den.

 

Se bifogad bild.

 

 

 

[bild bifogad 2005-12-14 13:31:53 av Maratonmannen]

783498_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är visserligen sant, men ska man verkligen behöva använda specialprogram för att posta en länk här?

Nej det tycker jag inte att man ska behöva men nu råkar det finnas en bug och den enda kända vägen runt buggen är just det jag föreslog.

Antar att idg.se har mer prioriterade uppgifter, ett inlägg med en så lång länk anmäls oftast och sen fixar någon moderator till det om inte skribenten själv gör det så problemet är oftast bara tillfälligt.

Lik förbaskat inte reklamens fel :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är ju bruten från början, utan att någon redigerat den.

Har inget svar men den ser ut så här hos mig...

 

 

 

[bild bifogad 2005-12-14 13:39:27 av fhe]

783506_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle ju funka bra med något som stoppar in LOG-taggen just innan loggfilens början och sedan den andra där inlägget tar slut.

Mitt RE funkar bra även om det kommer extra kommentarer efter HJT-loggen, förutsatt att den sista logg-raden åtföljs av minst 2 radbrytningar. Jag sätter ihop en funktion imorgon, vill du ha den som ASP eller som ett klassbibliotek Erik?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Junesjö
ASP eller som ett klassbibliotek Erik?
Det blir bäst om du skickar den som ren ASP

 

Jag har vidarebefordrat ett mail från fhe. Han har också pulat med den här funktionen.

//Erik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Noterar lite trött att min kod faktiskt misslyckades med:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=783534#783591

 

Antagligen för att det inte fanns något alls efter sista raden i loggen (och jag letar efter första raden som inte börjar på R, O eller P följt av 1-3 siffor), lägger man på två tomrader efter loggen (innan man skickar den genom uttrycket) så fungerar det dock bra (sen kan man ta bort tomraderna innan man skickar ut det).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lägger man på två tomrader efter loggen (innan man skickar den genom uttrycket) så fungerar det dock bra (sen kan man ta bort tomraderna innan man skickar ut det).

Det är väl en godtagbar lösning tycker jag. Har testat länken du mailade och det verkar ju fungera fint.

 

Själv har jag bara problem med mitt onödigt krångliga uttryck. Det verkar orska någon stack overflow eller ngt, för datorn hänger sig hela tiden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl en godtagbar lösning tycker jag. Har testat länken du mailade och det verkar ju fungera fint.

Om du (eller Erik) har försökt maila mig så är det just nu kört på den fronten, jag tillhör de som är drabbade av en rasad disk hos levonline, det kommer nog en hel bunt mail inom kort.

 

Själv har jag bara problem med mitt onödigt krångliga uttryck. Det verkar orska någon stack overflow eller ngt, för datorn hänger sig hela tiden.

Kan du inte göra nåt i stil med det jag gjorde? Eller stupar det på din regexp-motor?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...