Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internet


moztwanted

Rekommendera Poster

Hej! Jag undrar bara vad jag ska göra (skaffa) för att lyckas få en uppkoppling till internet via tv´n.

Räcker det med nya x-box365 eller

måste jag även skaffa media center för att få det att funka?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar bara vad jag ska göra (skaffa) för att lyckas få en uppkoppling till internet via tv´n.

Hej själv!

Hur vill du ha internet till TV:n?

-Vill du spela spel över internet passar Xbox360 bra.

-Vill du strömma musik över internet finns det speciella nätverksspelare (typ receiver eller ev. Media Center)

-Vill du surfa på tv-skärmen behöver du en dator

 

Det sistnämnda alternativet kräver nästan att du har en högupplöst LCD/Plasma-tv som du kopplar in med VGA/DVI-kabel.

 

| Noisekiller |

Pengar betyder inte ett lyckligt liv men bekvämlighet i ett olyckligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Önskan vore att man skulle kunna komma ut på nätet så att min tjej, låter min dator vara ifred ;)

Följande har jag nu:

 

-Dator på övervåningen

-Trådlöst nätverk

-D-Link mediabox [Dsm-320]

 

Jag kan strömma film och musik från datorn på övervåningen och helt trådlöst. Routern ligger 1m från tv´n men applikationen att kunna surfa på nätet finns inte på D-Links system vartav jag letar efter något eller någon som vet hur jag skulle kunna fixa till det.

 

Tänkte att nya x-box´n och tex. Media center vore bra..

Och kanske bästa alternativet.

 

 

[inlägget ändrat 2005-12-12 14:46:24 av moztwanted]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

applikationen att kunna surfa på nätet finns inte på D-Links system
Nej där är nog en dator bäst. X360 har väl inte tangentbord som standard? Och då blir det ju trist att surfa.. Eller följer det med tangentbord? *ovetande*

 

Men än en gång frågar jag mig vad du har för TV. Att surfa på en "vanlig" bildrörs-tv eller lågupplöst plasma är ingen angenäm upplevelse. :thumbsdown:

 

| Noisekiller |

Pengar betyder inte ett lyckligt liv men bekvämlighet i ett olyckligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanlig tv men en lcd-tv kommer att vara aktuellt efter nyår, om priserna är bra.

Men om man skulle köra med media center, så finns det tangentbord att köpa till...Tror jag..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte att det finns tangentbort till XBox 360 - däremot finns det ju till XP Media Center, men då åker du ju som sagt på att ha en dator i närheten av TV:n. XBox360 kör ju inte riktiga Media Center, utan kräver att du har en XP-maskin i närheten som kör XP Media Center Edition.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typiskt....:) Kanske borde jag då ändå köpa en billig dell...Eller liknande. Htpc-dator vore ju kul, men det kan man bara drömma om, med plånboken man har nu

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du _bara_ surfa, strömma musik och spela lite mp3:or kan du väl leta fram vilken gammal burk som helst (nästan). Det är först när du försöker spela film osv som det kan bli lite mer prestandakrävande. Men det hade du andra prylar till ... eller hur det nu var.

Snoka fram en gammal AMD 600MHz eller liknande så ska det väl funka bra till en rimlig peng! :thumbsup:

 

| Noisekiller |

Pengar betyder inte ett lyckligt liv men bekvämlighet i ett olyckligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte också på det där med Billig dator.. Du skev Dell! Min uppfattning e att Dell inte har några BILLIGA datorer.. Billiga datorer hittar man oftast begagnade.. Tex Blocket och någn i din närhet.. Själv har jag hittat många prisvärde datorer där (utan bildskärm) (en tanke bara)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...