Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

har kodat mitt forum men funkar ej :S


[vic]

Rekommendera Poster

kan du prova att fixa forums.php finns ovan obs det står fortfarande något om header :'(

 

Varför inte börja med att läsa det folk skriver till dig?

<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Untitled Document</title>
</head>

<body><div align="center">
<? [color="#ff0000"]session_start[/color](); ?><?[color="#0000ff"]php[/color]
[color="#0000ff"]include[/color]("connect.[color="#0000ff"]php[/color]");

 

Vilken del av "session_start() är det absolut första man måste göra om man använder sessioner. Det ser ut som om något skickas till webläsaren innan dess" är det som är svår att förstå..

Om du tittar på din kod så kan du inte undvika att se att session_start() inte står först utan först 7 rader ner.

Först betyder "innan någonting annat" som i följande exempel:

<?[color="#0000ff"]php[/color]
[color="#ff0000"]session_start[/color]();
?>
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Untitled Document</title>
</head>

<body><div align="center">
<?[color="#0000ff"]php[/color]
[color="#0000ff"]include[/color]("connect.[color="#0000ff"]php[/color]");

 

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/hotserv.dk/users/vic/connect.php:7) in /var/www/hotserv.dk/users/vic/login2.php on line 27

Dessutom, i just det här fallet så är det väl helt uppenbart... Det står ju att du hade utdata på rad 7 i connect.php, ta bort den.

Det är förmodligen en tomrad eller radbrytning som skickas till klienten. För att det ska fungera måste filen börja med <?php och sluta med ?> utan ett entertryck bakom sista "?>".

[inlägget ändrat 2005-12-16 17:06:25 av fhe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick forums.php att funka nu men haha det står massor av onödig text verkar det som aja du kan kolla själv

 

http://vic.hotserv.dk/forums.php

wee nu funkar det :) bara att det i forums.php inte funkar ;)

men det verkar inte gå att skriva något i forumet :S verkar som det inte finns någon sida den ska skicka vidare till :(

[inlägget ändrat 2005-12-16 17:15:40 av 4ThEleMenT]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick forums.php att funka nu men haha det står massor av onödig text verkar det som aja du kan kolla själv

Den "onödiga texten" är PHP-kod, så ser php-kod ut om man inte har berättat för php att det är kod som ska tolkas. PHP-kod ska skrivas innanför "<?php" och "?>" (alternativt "<?" och "?>").

 

Skriver man inget "<?php" innan man skriver sin kod så förstår inte php att den ska behandla koden utan tolkar det som vilken text som helst.

 

men det verkar inte gå att skriva något i forumet

Vad är det för nåt du har hittat? Någon annans forum som du inte alls förstår dig på? Det kanske vore bättre att lära sig grunderna i php genom att skriva ett forum själv.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ne tyvärr har jag inte gjort detta forum jag fick hjälp av en kille men han verkade (inte nu ialla fall) duktig så därför vända jag mig till er och då fick jag ju hjälp :)

BTW så står det <?php i början ;)

[inlägget ändrat 2005-12-16 20:05:50 av 4ThEleMenT]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...