Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur kan jag kolla att min datorn är uppkopplad till internet?


Bridg

Rekommendera Poster

När jag besöker vissa html sidor så berättar de att jag besökt dem. De vet nästa gång att jag var där.

 

Hur gör man en sådan sida?

 

Borde det inte kunna visa att min automatiska uppkoppling funkar.

 

Geocities på yahoo har ju nån slags besökslogg om jag minns rätt.

 

om jag då sätter internet explorer att besöka en viss sida en viss tid så kommer det att synas i loggen? Då vet jag att datorn funkar?

 

Alltså spray gratis har en regel att om man inte använder adsl uppkopplingen på två månader förlorar man kontot och kan få vänta veckor att få en ny när man kommer tillbaks från resan.

 

Därför gör jag så att en timer väcker upp datorn och har satt spray uppkopplingen och internet explorern i startsidan så att de startar när allt kommit igång och det går jätte bra har sett det funka tre gångeri rad nu men

 

efter som jag snart ska resa så vill jag vara hundra på att det även funkar när jag är bortrest, kan ju glömma nåt jag inte tänkt på den sista morgonen. kanske stänger av den av gammal vana jäktad som man är.

 

Hur skulle ni göra en sådan html sida? Den ska alltså visa spray att datorn används. Det ska gå åt minst en megabyte per gång.

 

Jag kan ju inte ha coyrightade grejer där. Måste leta fria bilder som laddas ner. Om nu yahoo tillåter bilder?

/Bridg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i et annat forum fann jag det här

 

1. Ta fram din Mac adress på din (dator ...

 

2. Sedan pingar du mac adressen så får du svar...

 

kan jag pinga min mac adress via telias mobilserver? jag använder en bärbar dator och mobilen som modem via telias servrar. online.telia.com eller hindrar de pingning? vore ju en enkel lösning om det gick men jag har aldrig gjort det förut! Hur gör man?

 

Om jag går in i cmd på win xp. Hur ska jag skriva för att det ska funka?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min krångliga lösning är att via mobilen skicak ett mejl till den adress som den obevakade datorn tar hem automatiskt. Sedan går jag in och kollar om det togs ned. kanske inte den elegantaste lösningen men har funkat tre gånger i rad nu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...