Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

5.1 ljud på datorn?


Nordda

Rekommendera Poster

Har köpt en bareboene som har ett 5.1 (eller om det t.o.m är 6.1) integrerat ljudkort. Det jag tänkte fråga nu är om någon har erfarenhet av hur man får det till att bli just 5.1ljud. Räcker det med inställningarna bara i ljudprogrammet eller måste man koppla på något vis? Det finns tre utgångar för RCA-kontakt. Det är väl ljudut, mic in och en till. Dessa ska man kunna koppla in center/sub och bakhögtalare till på ngt vis. Har en skärmdump som kan få demonstrera.

Finns det någon som vet om det går att koppla på ngt vis är jag tacksam.

 

 

[bild bifogad 2005-12-10 00:46:51 av Nordda]

781668_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du köper en 5.1 (eller 7.1) anläggning till datorn t ex den här http://komplett.se/k/ki.asp?sku=305887&cks=PRL (det är bara ett exempel och inget köpråd) så tror jag att din fråga mer eller mindre löser sig av sig själv.

 

Jag tycker att du skall satsa på en 5.1 och undvika de med fler högtalare, det är svårt nog att placera ut fem högtalare och en sub på ett bra sätt.

-nisse

It´s lonely at the top

but you eat better

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en fin hemmabioanläggning som jag vill koppla detta till. Går inte det? Då måste ju allt dras till förstärkaren på ngt vis.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en fin hemmabioanläggning som jag vill koppla detta till

I så fall så skall du ansluta den optiska digitalutgången från ljudkortet till din hemmabio.

-nisse

It´s lonely at the top

but you eat better

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...