Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Egen MIDI på Webben?


Benni Svensson

Rekommendera Poster

Benni Svensson

Jag vet inte om detta är rätt forum men......

 

Jag har en Korg iS40 en kanon keyboard, där jag bl a spara ner mina låtar i midiformat, men jag får ju inte samma ljud som jag har i min korg???

 

Jag antar att jag måste göra detta i en programvara, vilken?

Några bra och vettiga tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att du sparar ner dem på en datorn och när du spelar upp dem där så blir det inte lika bra ljud som på keyboarden?

När du spelar upp midi-filer på en dator beror ljudet helt och hållet på hur bra (=dyrt) ljudkort du har i datorn.

Ljudkort med bra midi-stöd = bra ljud.

Jag tror det har med hur många röster som det (ljudkortet) hanterar men jag är inte säker.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror heller inte att det finns någon mjukvara som kan konvertera midi till tex wave el. mp3 så att det blir bättre ljud än vad som kommer när du spelar upp midi-filen direkt.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Benni Svensson

Nja, jag tror att du/ni har missförståt mig lite.

Jag har SB live 256 så kortet är det inget fell på, vad jag menar är, att ibland så kan man hitta på jättehärliga midi filer på nätet. Bra ljud och kanon instrument(tydligheten på instrumenten).

Det är just detta som jag skulle vilja åstakomma, inte konvertera det till någonting annat, utan ha det som midi, men få med tydligheten och instrumenten till midifilen så att det låter lika dant när jag sedan spela upp det i datan(anväder det på webben).

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gunnar Liljas

Det kan man inte göra, eftersom MIDI inte innehåller ljud. Du är nog ute efter något i stil med Beatnik, som bakar ihop ljud och MIDI, men då är det ju inte längre MIDI....

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...