Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

4 högtalare o en bas, musik endast ur två... varför? Drivrutiner? Pleaaase help! / Maria


CrackHoe

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har fyra högtalare och en bas, men får bara två högtalare att fungera. Jag har två st ljud inputs på datorn och två st "sladdar" som jag kan stoppa in i datorn från högtalar systemet. Saken är att den högra ljud inputen spelar upp ljud och då kommer det ljud ur två högtalare, byter jag plats med den högra och vänstra sladden kommer det ljud ur de andra två högtalarna.

 

Jag antar att jag inte har rätt drivrutiner till datorn, ngt ljudsoftware som behövs kanske...

 

Ngn som vet ngt som fungerar bra och till det mesta? Har en "hp dc7100 small form factor" och har provat de ljud drivrutiner som finns på hp´s hemsida... behöver hjälp här... puss puss / Maria

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Om du har två sladdar till dina högtalare (jag misstänker att det är två stereo) så behöver du två st OUTPUTS (i stereo) från ljudkortet. kontrollera att du har det så att det inte är en INput och en OUTput, eftersom det inte kommer någon signal ut från inputen.

 

har du två outputs och du bara får ljud ur den ena så är det nåt fel som är trasigt nånstans. om det är mjuk- eller hårdvaran är svårt att säga så här på rak arm.

 

lycka till!

 

 

EDIT: Snokade lite och det verkar som att din dator inte har mer än en stereo-otgång. Du måste i så fall skaffa ett nytt ljudkort som klara 4.1 ljud.

[inlägget ändrat 2005-12-12 23:42:41 av jah bengt]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...