Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Anmälda inlägg.


/isupp

Rekommendera Poster

Jag känner att jag måste skriva av mig här, med tanke på de starka känslor beträffande anmälningsfunktionen jag fått.

 

Så här gick det till: Någon anmälde först ett inlägg från mig. Det tror jag handlade om ett tips om att ladda ner "olagliga kopior" av programvara. Då förstår jag varför det kanske blev anmält. Senare, nu idag eller igår, såg jag att tråden "failure notice" anmälts, av en hittills okänd anledning. Kan ni inte vara snälla och argumentera mot det som är "olämpligt" i mina inlägg, istället för att anmäla dem? Varför ser man inte heller vem och varför inlägget är anmält? Tidigare på artikelforumet såg man åtminstone vem som anmält det men det kan man numera inte.

 

Att få ett inlägg anmält sådär får mig bara på ett dåligt humör varje gång.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om det står Anmäl, så betyder det ju bara att någon har velat meddela moderatorn för det forumet något gällande det inlägget/tråden.

 

Det finns ju annat än att innhållet i inlägget är olämpligt så är det med ditt inlägg "failure notice", där har jag föreslagit att moderatorn flyttar det till forumet för Epostprogram eftersom det handlar om att skicka epost.

 

Det är absolut så att de flesta anmälningar handlar om inlägg som bör flyttas eller att någon har lagt in samma fråga i flera forum (korspostning), det är ovanligt att det beror på olämpligt innehåll.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett anmält inlägg betyder inte att du nödvändigtvis gjort något fel.

Antingen är det någon moderator som anser att tråden borde flyttas till ett annat forum, men det kan även vara en användare som tycker att inlägget är opassande.

Själva anmälningen behöver du inte bry dig om, det är först när moderatorn tillrättavisar dig som du behöver ta illa vid. ;)

Visst kunde det vara kul om användare som anmäler inlägg postar ett inlägg om varför de anmält - men risken är stor att det blir pajkastning och att tråden spårar ur fullständigt innan moderatorn hinner göra sin bedömning.

 

[edit]

Doooh! Att jag aldrig får vara först.

 

| Noisekiller |

Pengar betyder inte ett lyckligt liv men bekvämlighet i ett olyckligt.

 

[inlägget ändrat 2005-12-01 10:24:42 av NoiseKiller]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, kanske anledningen till anmälan borde synas?

 

Det kan ju vara så enkelt att någon tycker att tråden hamnat i fel forum och då är det ju synd att författaren tar illa vid sig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...