Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

spara lösenord i FireFox


angelfalls

Rekommendera Poster

 

Jag installera nyligen om firefox.. men nu dyker aldrig den där ruta upp där det står om jag vill spara lösenord, innan jag loggar in på någon sida.

 

Hur får jag fram denna ruta,..??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara det är krysset som saknas?

Inställningar - Sekretess - Sparade lösenord - Spara användarnamn och lösenord

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

neh då.. den är kryssat, vet inte riktig vad det beror på,,.. kanske ska starta om datorn o kolla om d hjälper eller så får jag väll installera om firefox.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och inte angett sidan som du vill spara lösenord för under Visa sparade uppgifter - Spara inte lösenord?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nope har inte angett någon sida för att spara inte lösenord.. det enda som fattas att rutan ej dyker upp angående spara lösenord.. har det med tillägg att göra eller ska jag ändra på inställningar.. ??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har det med tillägg att göra

Har du installerat något tillägg som kan ha med detta att göra?

 

Några andra inställningar kan jag inte komma på. Möjligen Sparade formulärdata.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är inte säker om det har med tema eller tillägg att göra..

men dem tillägg jag har installerat är:

adblock

PDF download

Firefox View

Favorites converter (export)

eWebMail Color and Graphics

AniDisable

Cute Menus

 

mm det va allt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ju inte ut som tillägg som borde spela någon roll i sammanhanget.

Det kanske löser sig om du installerar den nya versionen 1.5 i stället?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hasse Wallanger

Det är inte alla webbsidor som låter dig spara lösenord, dom kan välja att stänga av den funktionen genom att sätta autocomplete="off" på inloggningsformuläret. Men det finns förstås sätt att kringå den blockeringen.

 

Kan du ge exempel på någon sida där du har problem?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm jag vet,, men dem sidor där jag har haft mina lösenord sparat innan,.. det är där problemet ligger.

t.ex. idg.se eller stylesearch.se

osv.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag installera nyligen om 1,5 fast då avinstallera jag inte firefox,.. utan installera om på den gamla versionen, men märkte ingen stor skillnad,.. fortfarande samma problem angående lösenord.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hasse Wallanger

Så du har haft lösenord sparat för webbplatserna tidigare? Hur kommer det sig att du vill spara dom en gång till? Har du tagit bort de tidigare sparade lösenorden eller har du bytt användarprofil i Firefox?

 

Det skulle möjligen kunna bero på en korrupt signons.txt-fil som är den fil som lösenorden sparas i. Du kan ju prova att flytta eller byta namn på signons.txt, som finns i profilmappen, så att en ny tom fil skapas när du startar Firefox, kanske den fungerar bättre.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vet inte när det hände att det gick inte o spara lösenord,.. men jag installera om firefox trodde att det skulle hjälpa,.. sen dess tror jag problemet dök upp,.. sen jag importera lösenord från explorer det var då problemet dök upp tror jag.

 

men jag bytte namn på filen,.. ska se om jag märker någon skillnad.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Avinstallera FF och installera om från början. FF alltså.

 

Ta bort din FF-profil under ApplicationData som du hittar dold under ditt användarnamn i Utforskaren. Gå in under Verktyg/Mappalternativ och bocka för "Visa dolda filer/mappar" Verkställ/OK, så ska du se ApplicationData.

 

Prova installera FF igen från början. Se om inte det funkar. Du har ju tidigare valt att installera över den äldsta versionen. Kanske det som ställer till det?

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag gjorde som du sa.. bytte namn på signons.txt filen så nu funkar det,.. nu ser man rutan för att spara lösenord.

tack för hjälpen :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lugnt.. problemet e fixat nu,.. men kan väll göra så som du skrev till nästa gång om något liknande problem dyker upp igen.

tackar för hjälpen..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Hej jag har också problem med detta. Jag vill spara alla mina lösenord utan att det kommer upp en ruta där det står "bekrefta spara lösenord" så att alla lösenord sparas automatiskt.

hur gör man det??

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...