Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skype visar inte samtalsspecifikation ?


SatuMare

Rekommendera Poster

När jag skulle som mina samtal så finns de inte där

Just nu är jag på 0 kr saldo, men innan jag sätter in nya pengar vill jag se mina samtal, var jag ringt, hur länge ,när

Någon som vet

 

 

 

tack

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var visst slarvig där...

Tack för tipset

Undrar varför Skype är så dyr på t ex England

0.147 Euro/minut. Dyrare än Telia ??

Dessutom bröts jag av flera gånger mitt under samtalet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

0.147 Euro/minut. Dyrare än Telia ??

Skype är INTE dyrare än Telia till England. Taxan till hela UK ligger på 0.017 Euro per minut (+moms).

Har du fått en annan taxa har du förmodligen ringt ett nummer som inte har normal taxa, t.ex ett mobilnummer.

 

Edit:Här är hela prislistan:

http://www.skype.com/products/skypeout/rates/all_rates.html

Skype är sällan billigaste alternativet om man bara ska ringa inrikes eller till endast ett land, dock.

 

De nummer i prislistan som kallas "Shared Cost" är svjv motsvarande de svenska 0771-numren där innehavaren kan välja hur stor del av kostnaden som ska betalas av den som ringer upp, i ditt fall verkar det handla om "United Kingdom-Shared Cost-0870".

[inlägget ändrat 2005-11-29 16:35:12 av fhe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Taxan till UK är mer komplicerad än till andra länder

 

Jag har ringt på ett 0870 nr och den gick på 0.169 Euro/minut, det är inte billigt . När man ringer med Skype, framgår det genast vilken taxa som tillämpas ?

Det finns numera konkurrenter till Skype, t ex Net2Phone , VoIPBuster (den är gratis till flera länder !) osv. Om inte Skype sänker sina priser ordentligt, tror jag Skype går i konkurs. Kunskapen sprider sig om andra konkurrenter som är billigare. Vet någon flera andra ?

 

Skype fungerar inte bra med NetScape

Jag har NS8 och jag kan inte se mina samtalslistan

Jag måste använda IE för detta

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-11-30 18:06:16 av SatuMare]

[inlägget ändrat 2005-11-30 18:08:08 av SatuMare]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Taxan till UK är mer komplicerad än till andra länder

Egentligen inte, det är mest en fråga om att man med skype kan ringa nummer i UK som har andra taxor. Det finns inget annat sätt att göra det på. De kan ju inte bjuda dig på samtalsavgiften som de får betala och de kan knappast kräva att mottagaren ska stå för kostnaden bara för att du kommer in med en IP-telefonilösning.

 

Det enda alternativet är att inte alls koppla samtal, så är det svjv fortfarande med svenska betalnummer (vilket t.ex gör att du inte kan aktivera en annons på blocket med Skype och diverse andra IP-telefonilösningar, Bredbandsbolagets lösning undantaget), den dag de släpper på svenska betalnummer (och kostnadsdelningsnummer) så kommer även dessa att få egna rader i prislistan hos Skype (och alla andra) som kan förmedla samtal dit.

 

Av ren nyfikenhet, om det är ett nummer du brukar ringa, har du testat att ringa det med Telia och gick det?

 

När man ringer med Skype, framgår det genast vilken taxa som tillämpas ?

Nej, precis som det inte framgår när du ringer ett samtal med t.ex din mobiltelefon eller vanliga telefon. Däremot är prislistan rätt tydlig som du kan se.

 

Jag har NS8 och jag kan inte se mina samtalslistan

Jag måste använda IE för detta

Verkar konstigt, det finns inget IE-specifikt alls på den sidan. Jag använder uteslutande Firefox och Safari och de fungerar utsökt. Fungerar det i Firefox borde det fungera även i Netscape.

[inlägget ändrat 2005-11-30 18:26:46 av fhe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...