Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
edvin

MSN Messenger Profile

Rekommendera Poster

edvin

Hej!

Jag har ett litet bekymmer. Jag behöver installera om min dator. Problemet är det att tjejen sitter vid den ibland och använder sig av MSN Messenger. Hon har lagrat en massa blinkningar och utryckssymboler som hon gärna vill ha kvar.

Jag tänkte flytta över dessa saker men vet inte varit i windows jag kan hitta dessa symbolder. Tänkte att det kanske skulle gå att kopiera ut en mapp med dem och sedan lägga till dem. Eller hur fungerar det?

Är det någon som skulle kunna hjälpa mig med detta så vore jag väldigt tacksam.

Mvh

edvin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Anders N

De borde ligga i denna mapp:

C:\Documents and Settings\ANVÄNDARNAMN\Application Data\Microsoft\MSN Messenger\MASSA SIFFROR

Där finns bland annat mapparna "CustomEmoticons" och "Winks3".

.DAT-filerna verkar vara de normala filerna (gif-animationer, vanliga bilder, etc), så.. borde gå att återställa filerna om du har hela mappen sparad.

Jag har aldrig testat funktionen "Guiden Överför filer och inställningar" som finns i Windows. Den kanske sparar dem också (men jag skulle även sparat dem "manuellt").

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
edvin

Tack. Jag provade att spara över det som fanns i mappen men vinkningarna kom inte med. Jag vet inte varför. Verkar som det finns någon mer information som måste med.

Mvh

edvin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Stefan Eklinder

Tråden flyttad till Chattprogram (ICQ, Messenger...)

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator WindowsXP|

"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"

- Steven Wright

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
edvin

Hej!

Jag har stora problem att flytta över min data från MSN till en annan. Jag har användt ett program som heter MSN Backup men jag får inte med alla vinkningar. Detta är ett litet problem i och med att det är rätt mycket jobb att skicka detta från ett konto till ett annat för att sedan skicka tillbaks det. Är det någon som har en bra ide på hur man skall göra.

Jag har provat att kopiera mappen MSN Messenger i användarens mapp och bytt ut den som skapas på den nya datorn vid inloggning. Men vinkningarna kommer inte med. Det andra finns med som blinkningar och bakgrunder, visningsbilder men inte vinkningarna.

Är det någon som kan hjälpa mig med detta så vore jag väldigt tacksam

mvh

/edvin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...