Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nokia MMCmobile-kort


ahnduhsh

Rekommendera Poster

Hej,

Är det någon som vet var Nokia MMCmobile-kort säljs? Har nog snart letat överallt men ingen tycks sälja dem. Jag har provat med ett SanDisc MMC-kort, men det fungerade inte. Enligt Nokia själva kan dom bara garantera kompabilitet med deras egna minneskort så med andra ord fungerar det inte med några andra. Var säljs dom, någon?

 

Tacksam för svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Det fungerar visste med andra tillverkares kort såvida det är rätt standard på kortet. Nu vet jag inte vilken modell du har men om det är tex. 6630, 6680, 6681, N70, N90 så kräver dom minneskort som kan processa på 1,8V. Många andra MMCMobile kort har ett volttal någonstans runt 2,3V och därför fungerar dessa inte.

 

Jag personligen köper alltid mina minneskort på www.mobymemory.com . Dom garanterar kompatibilitet med Nokias telefoner, och är det något fel på kortet skickar man det tillbaka och får pengarna tillbaka (no questions asked).

 

Nokia använder en öppen standard på marknaden så att bara deras kort fungerar är inte sant, även om deras support säkert inte får rekommendera andra märken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Kalle Söderman

TBH.se mycom.se och netonnet säljer också.. (se pricerunner)

 

[inlägget ändrat 2006-01-11 09:04:59 av Kalle Söderman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...