Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Snabb fråga


StudentILund

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en snabb fråga angående vandalism.

För några månader sedan fick jag punka på min cykel, och lämnade in den till en cykelreparatör för att få den lagad. Kort efter det så drabbades båda mina hjul av punktering då den stått utanför lägenheten.

 

På grund av dålig budget tog det lite över en månad att lämna in den till reparatören igen. 4 dagar och 540 kr senare får jag tillbaka min cykel.

 

Nu är jag extra noga med att ställa ner den i källaren då jag anar att någon med avsikt stuckit hål på decket. Trotts det så finner jag den 'punkad' i morse, 3 dagar efter jag fått tillbaka cykeln, igen på båda hjulen.

 

Hur ska jag gå till väga med detta?

 

Kan jag kräva att bostadsrättsföreningen står för kostnaden då dom avvaktar med att fixa låset till källardörren (svår att stänga då det är kallt)?

 

Kan försäkringen stå för en del av kostnaden?

 

Jag är tacksam för alla svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

540 kr för att laga två punkteringar??? Byt cykelreparatör till att börja med, eller fråga honom om det ingår 1 års "punkteringsgaranti" i det ockerpriset.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag kräva att bostadsrättsföreningen står för kostnaden

Kan försäkringen stå för en del av kostnaden?

 

Nej, tror inte det är värt besväret, åsså är det ju en självrisk också, så det kan du nog glömma.

 

Vad gäller att laga punktering själv så är det inte alls så svårt, och dessutom finns det sedan några år självhäftande lappar, sitter som berg.

Sen ska man ju också ha lite lämpliga verktyg (c:a 50kr)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sönderskurna däck.

 

Nya däck:

Budgetvariant cirka 80-150 kr styck

Innerslang kring 30 - 80 kr styck

 

Summa material 220 - 460 kr.

 

mmh, 540 kr var nog inte det billigaste direkt...

 

Fast om jag skulle råka ut för samma sak på min cykel så är det cirka 1000 kr i material som går åt skogen. Dubbdäck på den nu...

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...