Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte nå min HW barndvägg...


The Cee

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har ett problem jag har förstått att många har men det inte verkar finans något tillfredsställande svar på.

I mitt hemnätverk har jag en kombination av SW och HW brandvägg.

HW brandväggen sitter i en Netgear router. Probelmert är att jag inte kan accessa admingränssnittet.

Efter att ha kollat runt på olika hemsidor och pratat med netgear verkar

de enda svaret vara att slänga ut min SW-brandvägg.

 

Problemet är att jag rör mig mellan olika nätverk och måste ha min SW brandvägg installerad.

 

Vad göra?

Är det bara netgear som har detta problem?

Vilka har inte detta problem?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig haft problem att nå min Netgear-router från webbläsaren fast jag har brandväggar på datorerna, F-secure resp. Sygate.

 

Man kan ju alltid avinstallera brandväggen bara för att konstatera om det är där problemet ligger, dvs någon felkonfiguration.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte själv haft Norton, men hjälpt andra som har haft Norton och fått diverse konstiga beteenden, som att inte kunna logga in på vissa internet-sidor. Norton måste avinstalleras, inte inaktiveras för det kan göra problemen värre.

Men egentligen så borde det vara ett konfigurationsproblem i Norton (troligen dock inte i brandväggen), det finns väl en massa andra skyddsfunktioner som att förhindra skript mm.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara så, problemet ligger ju i att jag inte kan logag in via webgränssnittet och någon form av script måste ju köras då föa tt a autentisera inloggningen och routern med varandra.

 

Dock skall jag tillägga att Netgear säger att man inet kan köra dem ihop, vilket verkar helt vansinnig, med tanke på rörligheten i dagens datoranvändning.

 

Finns det någon annan router/brandväggsmodell som någon vet inet har denan problematik?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock skall jag tillägga att Netgear säger att man inet kan köra dem ihop, vilket verkar helt vansinnig, med tanke på rörligheten i dagens datoranvändning.

Menade de just att Norton inte fungerar ihop med deras router, eller menade de generellt?

I det senare fallet är det ju rent nys, eftersom massor med folk kör Netgear-routrar och har mjukvarubrandväggar i datorerna.

 

Varför inte avinstallera Norton i 10 minuter och kolla?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...