Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

FTP-fråga


Steve

Rekommendera Poster

Good morning!

 

jag funderar lite över hur det här med FTP fungerar egentligen.

Vi är några stycken(6-7) som med jämna mellanrum skickar filer till varandra. Jag fattar ju att FTP hade varit enklast att använda, istället för att ringa upp den andre och be honom skicka den och den filen via MSN eller nåt.

 

Men, måste man använda en FTP-server? Jag förstår att jag kan lägga uppen FTP-server och då kan polaren(som jag ger rättighet) ladda ner och upp från mig. Men jag skulle vilja att även jag kan se hans utdelade filer och ladda upp och ner.

Det innebär att alla vi måste skapa en FTP-server, eller? Finns det ingen FTP-klient där man bara installerar klienten, sätter rättigheter för hela gruppen utan att all måste konfigurera en server?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här direkt verkar det som om det du egentligen frågar efter är en 'privat' DirectConnect hub.

(Eller motsvarande av något annat P2P protokoll). En av er kan ju lägga upp en 'P2P-server' med lösenord och/eller annan accesskontroll, och sen köra via den.

 

 

==Coleburn==

 

--------------------

"It takes a lot of knowledge to

really mess something up!"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jovisst, det har jag också tänkt på. Men då måste den som har servern alltid vara uppkopplad för att de andra ska kunna hämta från varandra.

jag hade velat att alla kunde hämta från de som är uppkopplade utan att vara beroende av att en annan person ska vara uppkopplad...

 

[inlägget ändrat 2005-11-28 12:28:25 av zzz]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...