Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur omvandlar man från MOV format..... till något vanligt?


peppar_

Rekommendera Poster

Hallå, jag har spelat in några videor men min diditalkamera. När jag har lagt in dom på datorn så klarar inte windows movie maker lägga in filmerna så jag kan redigera dom. Det står att " MOV är inte en giltig windows movie maker projektfil" Hur ska jag göra för att omvandla formatet till något som movie maker klarar?

 

//Jacob

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå hit: http://www.radgametools.com/default.htm

 

Gå på Download vid Bink Video - ladda hem: The RAD Video Tools (1.2MB)

 

Installera det och när det är klart och du startar programmet så dyker en 'ruta' upp där du väljer dina filer sedan går du på Convert a file, ännu en 'ruta' dyker upp med lite inställningar där du kollar att Convert Video och Convert Audio är ibockade vilket dom troligen redan är - övriga inställningar behöver inte göras. Längst upp har du Output file info: där kan du då välja vilken mapp de konverterade filerna ska hamna och sedan har du en 'knapp' Output type...där du väljer vilket format du vill göra om filerna till , .avi då för att köra dom i Movie Maker - sedan är det bara att klicka på Convert

 

Det går säkert att använda sig lite av inställningarna där också men det går nog bra så där - filerna för övrigt kommer att bli betydligt större än vad dom är nu - om du har en fil som är till exempel 4MB så kommer den efter konvertering att vara runt 40MB

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...