Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

LEGO?


Gargon

Rekommendera Poster

Vet nån vart man kan köpa väldigt billigt lego?

Är även ute efter "fusklego" byggis och vad det allt heter, bara det passar bra ihop med vanligt lego =)

 

Varför bli för gammal för lego? Man blir aldrig äldre än vad man gör sig =D

 

 

/Andreas

------------------------------------------------------------

Jag började banta och svor nykterhetseden.

På fjorton dagar förlorade jag två veckor. - Joe E Lewis

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför bli för gammal för lego? Man blir aldrig äldre än vad man gör sig

Jag har tyvärr inget svar på din fråga, men jag håller med. Lego är den ultimata leksaken för ett barn, kreativt och stimulerande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, vet inte hur många problem jag egentligen löst, som hade vart MYCKET svårare om jag inte faktiskt hade byggt med lego när jag var mindre.. Fast, bygger fortfarande med lego, leker väl inte med grejerna man byggt längre kanske bara.. =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan favorit var Fisher Price byggsatser, de var mer tekniskt orienterade. Bygga trädkojor var en annan kreativ sysselsättning. Dessvärre verkar alla dessa aktiviteter hos barn bytts ut mot dataspelande och chattande och jag tror vi kommer få ett markant fall i den personliga kompetensen hos kommande generationer pga detta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast, bygger fortfarande med lego, leker väl inte med grejerna man byggt längre kanske bara.. =)

 

Jag tror nog aldrig jag hann leka speciellt mycket med mina byggen, själva byggandet var för det mesta mer spännande än leken. Till förtret för min lillebror som byggda klart på nolltid och sen inte hade nån att leka med... ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JO det stämmer nog, barn nu för tiden lär sig nog inte tänka på samma sätt längre.. inte bara bra saker som datorn för med sig..

Fisher price? det vet jag inte vad det är som du menar, men en annan sak som man byggde många timmar med var ju helt klart mekano =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite lekte jag, men det var inte mycket =)

När man fick en ny byggsats så gällde det bara att få ihop den så fort som möjligt så man kunde bygga om den sen =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fisher price? det vet jag inte vad det är som du menar, men en annan sak som man byggde många timmar med var ju helt klart mekano =)

Det kan kanske vara något som inte fanns i Sverige på den tiden (bodde i London när jag var liten), men i princip var det som Mekano, fast i grå och röd hårdplast.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då vet du om lego heter brick i england?

Det smeknamnet har jag inte hört, mina polare där kallade det för lego (uttalat som leggoh)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LEGOs efternamn är förvisso oftast "bricks" precis som det i Sverige heter "legobitar", fast i just det där fallet tycker jag det ser ut som en solklar kopia.

Skulle jag göra en "ICAs egna varor"-variant så skulle jag förmodligen kalla mitt sämre och aningen billigare plagiat för "Bitar".

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, så kan ju vara fallet =)

Rätt bra kopia iallafall, känner igen många av de små detljerna från bilden från riktigt lego =)

Riktigt lego är ju ändå bäst iallafall.. =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

johan pålsson
Vet nån vart man kan köpa väldigt billigt lego?

 

Nej, har sökt själv men inte hittat något generellt ställe.

 

Däremot har leksaksaffärerna ofta lockpriser på lego, typ en tredjedel av priset som gäller några dagar eller tills lagret tar slut.

 

 

/Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byggis hette Legos kopia, 100% kompatibelt.

Såldes till en löjlig bråkdel av vad Lego kostade.

 

Lego stämde Byggis, men Byggis vann har jag för mig.

Googla på byggis!

-Eller LEGO-copies eller liknande!

 

(Tänker du köpa begagnade klossar, tvätta dom i diskmaskinen eller liknande, då dessa är en smittkälla!) Läste nån undersökning om smittspridning på dagis, och legoklossarna hade mest bakterier, dassholkarna oräknade!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen aning men jag det skulle förvåna mig mycket om inte de kinesiska symbolerna uppe till vänster är en väldigt tydlig indikation på att det är en äkta asiatisk piratkopia som råkar vara kompatibel.

 

En snabb googling på "enlighten" och "lego" ger dessutom följande träff:

http://surl.se/zdf

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byggis hette Legos kopia, 100% kompatibelt.

Det har funnits massor med kopior genom åren, det är ju inte direkt raketvetenskap att göra nåt som är kompatibelt :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, tack för tipset!

Ska tvätta bitar som jag köper på det sättet! Vet ju itne vart dom varit ;P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, ja då är det ju klargjort att det var piratkopior iaf =) inte jag som inbillade mig att det var likt =D

Det är ju faktiskt värt en poäng =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lego är den ultimata leksaken för ett barn, kreativt och stimulerande.

 

Kan bara hålla med. Synd att så få nutida barn (föräldrar?) inte har fått upp ögonen för det. Vill man bli bättre på logiskt tänkande och problemlösning, då är det lego som gäller. Undras hur många programmerare som började som legobyggare...?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...