Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Betalnings anmärkning......


bellydancer82

Rekommendera Poster

bellydancer82

Har en bet anärkning sedan i början av året som jag fick genom att ett lån från halens bank gick till inkasso (pga jag var arbetslös.)

Betalade in det så fort jag fick jobb (hela lilla summan.)

 

Har fast jobb sedan några månader tillbaks, men jag får nu ej ta lån pga av denna lilla incident.Har tänkt att ta körkort, och det är dyrt att lägga ut varje månad några tusen på det på 1 gång.Plus det skulle bli billigare att ta ett lån å köpa ett körkorts paket.

 

Men jag har anmärkning miss skött kredit på mig.

Visserligen misskötte jag min kredit när jag var arbetslös, tyckte mat, el och hyra var viktigare då. Men jag bet den så fort jag fick jobb.Så nu är den inte miss skött. Men den finns kvar i 3 år (har kollat)

 

1 misskött kredit på 1 1/2 månad sedan inbet, ligger kvar å straffar mig i 3 år.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog du kontakt med kronofogden när du märkte att du inte kunde betala räkningen? Ofta går det faktiskt att komma fram till en lösning innan det går så långt som till en prick i deras register. Gör man det inte är det inget du kan göra åt det.

 

Ta kontakt med din bank och boka ett möte. Om du kan visa att du har en stabil ekonomi idag och att din betalningsanmärkning kan bedömas som ringa (vilket den faktiskt verkar) så är det fullt möjligt att du kan få ett lån ändå. Det är aldrig helt kört.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bellydancer82

Hejsan..

 

har försökt på förenings sparbanken men de är så fasta vid betalnings anmärkningar att det verkar som om de stirrar blint på den.

 

men jag ska försöka med andra banker, gäller bara att våga.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

En betalningsanmärkning kommer du säkert inte förbi någonstans. Spelar nog inte någon roll vilken bank du försöker med, tyvärr. Den förföljer dig i tre år, som du skrev själv.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men jag ska försöka med andra banker, gäller bara att våga

Det hjälper nog på traven också om du dessutom har ett konto i den bank du går till. En nackdel är nog att betalningsanmärkningen gällde just ett lån och inte ex. en vanlig elräkning, eftersom banken då lätt kan väga in detta som att du värderar återbetalning av lån som lägre än andra räkningar. Men ge inte upp.

 

En nödlösning vore att låna av en familjemedlem (till ränta förstås) men det är aldrig kul att vara skyldig pengar till någon man känner.

 

Stefan Eklinder skrev:

En betalningsanmärkning kommer du säkert inte förbi någonstans. Spelar nog inte någon roll vilken bank du försöker med, tyvärr.

Nja, det där är inte helt sant, det går faktiskt om man verkligen kan övertyga banken om sin nuvarande likviditet o dyl, men det avgörs ju från fall till fall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ställen där de inte är så nogräknade. Ikano-banken t ex, har för mig en släkting lyckades ta ett lån där, trots nobben på flera andra banker.

Men du får kallt räkna med att de lån du kan ta inte är så förmånliga, eftersom banker räknar ett lån till dig som potentiellt riskabelt;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, Folksam har ett säkerhetsfritt lån, däremot står det i kraven (fast det gör det hos alla andra också, så ge det ett försök) att man måste sakna betalningsanmärkningar.

 

EDIT: En länk kan vara bra också: http://www.folksam.se/bank/folksamlanet.htm

[inlägget ändrat 2005-11-24 16:36:35 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...