Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skall jag köpa HDMI?


Lasse J

Rekommendera Poster

Jag skall köpa ny DVD-inspelare med HD. Jag har en gammal vanlig TV men räknar med att den dör inom några år och då blir det HD-klar digital-TV. och då även digitalbox till parabol.

Skall jag köpa DVD-inspelare med HDMI för att vara förberedd eller är HDMI onödigt ( jag vet att jag inte har glädje av HDMI förrän jag får ny TV ). En spelare jag tittat på är LG RH-7800H men den har tydligen bara HDMI-ut och inte dito in, varför? Det borde väl vara så att från parabol skall det in i blivande digitalbox, därifrån HDMI ut och HDMI in i DVD:n, sedan HDMI ut och HDMI in i ny TV?

Förklara, och ge gärna tips om lämplig DVD med HD, ni som vet.

Lasse J

 

[inlägget ändrat 2005-11-23 09:29:04 av Lasse J]

[inlägget ändrat 2005-11-23 09:32:00 av Lasse J]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Det där med HDMI inbegriper kopieringsskydd. Antagligen därför den inte har HDMI in. Och så kostar det ju givetvis pengar..

 

För att man verkligen skall ha nytta av HDMI så kräver det ju att man förutom HDTV-apparat också har något HDTV-program att titta på OCH att hårddiskinspelaren kan klara av HDTV. Det gör inga på den europeiska marknanden mig veterligen.. Jag skulle satsa på en bra HD-inspelare utan HDMI (finns för dryga 3000:-, jag har en philips 3300 som är jättebra). Om 4-5 år när hårddisken i den är slut, tänker jag köpa en ny. Antagligen har även de i lägre prisklasser HDMI och HDTV-stöd då.

 

Sen kan jag säga att jag inte ser skillnad på direktsänd digitaltv (varken sat eller terracom) och de tre högsta inspelningslägena i min Philips. Och då har jag tv-apparater i toppklass. (En philips HDTV och tre Panasonic 100Hz super digital scan Flat Quintrix CRT)

 

Stor hårddisk behövs förresten inte heller, då man bränner de program man vill spara länge på DVD och de programmen man "spelar in" för att se dagen efter raderas ganska snart. Skaffa absolut en maskin med "time shift" så du kan slippa reklamen!

 

[Off topic: Undrar vad "copyright-älskarna" tycker om att folk har apparater som silar bort reklamen? Ska dom inte ropa "stöld!"?)

;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...