Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Adresser som ligger kvar!

lillego

Recommended Posts

Hej

varför får jag inte bort vissa adresser fast jag tömt temp filler mm.

Har tömt, tidigare, ta bort cookies och ta bort filer.

På alla sätt, har kört med cc cleaner.

Men lik förbannat ligger de kvar.

Adresser som jag inte ens använt på länge!

tacksam för svar!

Hmmm.

kan det var något form av virus?

Har Norton antivirus, ha kört housecall.

Har provat det ena och det andra men lik för bannat!

Du kan testa Internet History Eraser, låt dig inte luras av namnet den rensar mer än bara Internet History.

http://www.internet-history-eraser.com/index.html

Var noga med inställningarna om du inte vill ha en total städning av Windows, dvs. den tar bort även sådant som listan senast öppnade filer i program osv.

Du kan läsa mer på deras hemsida, där kan du tanka hem programmet som då fungerar i 15 dagar innan du måste köpa en licens.

Kostar visserligen ca $30US men jag tyckte det var värt pengarna.

Tunna/

Tunna:

Vad kan jag rensa och ta bort och vad inte?

Vore tacksam för svar innan jag lyckas rensa hela hårddisken! ;-))

Tunna:

Vad kan jag rensa och ta bort och vad inte?

Vore tacksam för svar innan jag lyckas rensa hela hårddisken! ;-))

Du kan om du vill rensa precis som den är inställd default, du behöver inte vara orolig för att den tar bort sådant som gör att program inte fungerar.

Gå igenom menyerna och titta efter vad du vill ta bort och vad du tycker kan vara kvar.

Under Eraser settings kan du kryssa i valen för hur du vill tömma olika program.

Som typ under Windows fliken så kan du välja att kryssa för om den skall tömma ledigt utrymme på hårddisken, dvs. det utrymmet som är markerat som ledigt men som tidigare innehöll information kan skrivas över och "nollas".

Under fliken Applikations kan du kryssa för och rensa ut insticksprogram, du vill troligen inte börja rensa där men valet finns om man skulle behöva göra det.

När du gjort dina val finns nästa knapp Options, där ställer du in hur programmet skall jobba, typ om den skall rensa automatiskt vid uppstart eller vid avstängning av Windows.

Du kan låsa din startsida så att den antingen varnar ifall något vill ändra den eller om den bara skall blockera sådana försök. osv.

När du är klar med dina inställningar så har du två val på rensning.

Du har en test knapp med på huvudmenyn med den kan du testa vad som händer vid rensningen, du får då upp en lista på vad den kan rensa ut och hur mycket plats som blir ledigt, är du nöjd med resultatet så kan du trycka på Erase Now och rensningen utförs.

Tunna/

Hej igen Tunna!

Har rensat och rensat men men det funkar ej ändå!

Samma adresser ligger kvar, men datorn blev jäklar i mig piggare iaf!

Fler förslag?

Lillego

I adressraden eller vad den heter?

Inte så att jag kan klicka till höger och få upp en "rullgardin" utan där kan det vara rent.

Men om jag börjar skriva tex ett e så kommer ellos upp, de flesta bokstäver där jag varit men en del inte på ett tag!

[inlägget ändrat 2005-11-21 19:03:12 av lillego]

• 2 months later...

Gå in på

C:\Documents and Settings\Peter\Lokala inställningar\Temporary Internet

Files och rensa manuelt

MHV / Peter Andersson

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...