Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skype utan dator


Tabac78

Rekommendera Poster

Finns det skypetelefoner som man kan plugga in i routern så att datorn inte står och drar ström?

Lämna gärna en länk till ett företag som säljer sådana telefoner.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Tror inte det finns. Jag har själv spanat efter en sån ett tag men det verkar inte finnas. Det brukar alltid krävas att datorn är igång. Men tänk en trådlös telefon med inbyggd skype-klient, vad underbart det vore!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix, inte för Skype just, men för standardiserad IP-telefoni kan du testa IP-telefonidosa som du kopplar mellan bredband och vilken telefon du vill. Eftersom du frågar slår jag ju gärna ett slag för www.cellip.com som har dosa från 649kr. Priset blir billigare än med Skype i Sverige till o från telefoner.

 

Lycka till!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Funderar allvarligt på att köpa en sån. Är kund hos digsip idag med deras månadsavgiftsfria abonnemang så den borde funka med dom.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
  • 1 year later...

Det finns Philips VOiP 8411 som netonnet säljer för 1799:- och Netgear SPH200D som misco säljer för 1614:-.

 

Båda är trådlösa telefoner för både vanlig telefoni och Skype utan dator. Jag har inte testat någon av dem, jag är sugen på en telefon med de funktionerna men jag tycker att de är för dyra...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...