Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Behöver råd om screenshots på hemsidan


Henrik30000

Rekommendera Poster

Det är så att jag håller på med en ny design till min mjukvarusida, i vanliga fall har jag ett visuellt tema på windows som inte går att ha utan att patcha en viss fil, och jag vet inte vilket som vore bäst, att ha windows XP blue (default), eller min egna RLonghorn i screenshotsen.. har en liten röstning om det på sidan (med den gamla designen) http://MegaSource.tk

 

[inlägget ändrat 2005-11-19 15:55:12 av Henrik30000]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej, men det kan ju ändå göra lite skillnad, speciellt när man tänker så här: Vanligt windows utseende som jag har sett 1000-gånger eller nytt oidentifierat (tänk om det kommer att se ut så för mig)

vilket är så jag tror att de lite mindre begåvade kanske tänker

 

vet själv att jag har sett screenshots med win98 eller nåt med fulare färger än det blåa originalet, och i såna fall kan det nog betyda en del om man har ett original-utseende eller inte

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilket är så jag tror att de lite mindre begåvade kanske tänker

 

Det var väl inte en undersökning angående begåvning hoppas jag? ;)

 

Du skulle se min windowmanager på jobbet - den är rätt minimalistisk. Standard XP ter sig som ett myller av diverse krims-krams i jämförelse.

 

Jag är en del emot alla dessa "pryttlar" som inte tjänar någon funktion. Men om de extra grafiska finurligheterna innebär ökad funktionalitet är det en annan femma.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nejdå, jag skulle nog inte kalla det en undersökning över huvudtaget, bara en fråga om den generella åsikten...

 

mm, verkar vid första tanken inte som en dum idé att använda win9x-look, men det kan ge intrycket av att mjukvaran är gammal och outdated

 

men skulle man kunna få en screenshot av din windowmanager på jobbet?... bara för skojs skull, så inte om det skulle bli jobbigt (antar att det är linux av ordvalet windowmanager... själv gillar jag KDE med plastic)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja visst. Får återkomma på måndag.

 

SJälv tycker jag att KDE är en av de absolut sämsta sakerna med Linux. Är det nåt som segar ner datorn eller så så är det KDE. Gnome är bättre men ändp alldeles för omfattande för min smak.

 

Jag körde ett tag "ratpoison" som är väl ungefär så minimalistisk man kan vara. Den stödjer inte ens överlappande fönster. Men det blev för krångligt i praktiken så nu kör jag Windowmaker. På det sätt jag använder den är den också rätt minimalistisk.

 

[inlägget ändrat 2005-11-19 18:38:57 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Så, här kommer skärmdumpen. Vanligtvis har jag nån annat än helt svart som bakgrund men det spelar ju ingen roll i det här fallet.

 

[bild bifogad 2005-11-28 14:07:13 av lizardKng]

 

Inte så mycket att se med andra ord. Ett par rutor som tjänar som genvägar till körande program, det är allt.

 

[inlägget ändrat 2005-11-28 14:08:17 av lizardKng]

777567_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, fast riktigt krims-krams-fria var dom ju inte, (om man t.ex jämför med windows 1.0... tror jag), dom var ju till och med lite gradienta :) (win 9x stil), förresten det med KDE, blir då även laddningen av simpla program som kate långsammare? (det har jag erfarit, men vet inte om det berodde på KDE)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm jo lite krimskrams är det ju allt i det här "temat" :)

 

Jag tyckte det allmännt kändes "tungt" med KDE men jag har inte rett ut den saken speciellt djupt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, jag vet i alla fall att på min gamla dator som jag installerat linux på så går kate igång på kanske 5 sekunder, medans notepad i windows var igång på som högst en sekund... förutsatt att jag inte höll på att lagga på max så klart (vilket jag aldrig gjort i linux eftersom jag är newbie på det och inte har nånting att göra där som laggar så), men jag ska kolla lite på de andra fönsterhanterarna som följde med också (gnome, iceWM tror jag, och nån mer som lät cool men minns inte namnet), men sen kan man väl installera nya direkt från nätet va? (ladda ner paket och installera)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

på min gamla dator som jag installerat linux på så går kate igång på kanske 5 sekunder, medans notepad i windows var igång på som högst en sekund
Heh, men du kan väl knappast på allvar jämföra notepad och kate? Om du vill ha en minimalistisk texteditor med kort uppstartstid så startar t ex ed på ett ögonblick ;) (på mitt system tar det i genomsnitt ca 0.05 s att starta och avsluta ed). Sen finns det ju bara en biljard andra texteditorer att välja mellan...

 

Därmed inte sagt att KDE är världens mest resurssnåla system, speciellt just vad gäller tiden att starta program. Personligen använder även jag Window Maker, men det beror bara på att jag hittills inte hittat nån fönsterhanterare som inte är sämre.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok... det kan hända att jag har förväxlat kate med nåt annat, jag har för mig att det var nån ganska simpel editor i alla fall (kanske var kEdit)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...