Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Acer AL1715 "input not supported"


ptba

Rekommendera Poster

Hej, jag installerade just om Windows XP (sp1) och får nu inte igång min monitor. Det är en acer al1715 och grafikkortet är ATI Radeon 256mb (kommer inte ihåg beteckningen). När jag startar den står det "Input not supported" i en ruta som studsar omkring som en skärmsläckare. Det känns som att det är skärmens meddelande och inte datorns. Innan formateringen fick jag samma fel när datorn startade upp, men när windowsinloggningen kom upp så fungerade allt perfekt igen.

 

Jag vill minnas att jag först stötte problemet i samband med att jag försökte använda den s-vhs-sladd som har både in-och utgång. Men eftersom allt fungerat som det ska väl inne i windows har jag inte tänkt på problemet förrän nu.

 

Någon som kan veta vad som är fel, och hur jag löser det?

 

MVH Herman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns som att det är skärmens meddelande och inte datorns.

Visst är det monitorns meddelande, den säger så eftersom den tar emot en signal som ligger utanför vad den klarar av att visa.

 

Får du någon bild innan XP har startat? Om du får det så tycker jag att du skall trycka F8 innan XP startar och ur menyn som du får upp så väljer du felsäkert läge. Nu bör du få bild och kan gå in i grafkkortets inställingar. Förmodligen så har du för hög uppgraderingsfrekvens eller upplösning. Det kan också vara så att du har valt S-VHS utgången som standardbildskärm, jag tror inte det men kolla för säkerhets skull.

-nisse

If at first you don´t succeed,

redefine success.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...