Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spara filer i spelningslista


andreas30

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag undrar om någon vet hur man sparar filerna som ingår i en spelningslista i Media Player i valfri mapp. Jag alltså inte spara själva listan utan filerna som ingår, t.ex. för att enkelt kunna kopiera dem till ett annan lagringsplats.

 

Det är ju rätt så jobbigt att leta reda på ursprungsplatsen för varje fil som ingår i spelningslistan och sedan kopiera en fil i taget.

 

Det finns ju alternativet att synkronisera spelningslista, men det verkar ju bara fungera om man har en extern enhet som t.ex. en MP3-spelare som man vill kopiera låtarna till. Men hur gör jag om jag vill kopiera dem till en mapp på en annan hårddisk.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som sysslar med musik på sina datorer? :) Går det eller går det inte att spara undan filerna i spelningslistan?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...ingen som använder WMP snarare....

 

nä f'låt, men jag har inget svar på din fråga då jag ivartfall inte nyttjar WMP så värst mycket.

 

Edit:

och ge dig till tåls. Inte alltid svar kommer omedelbums.

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

 

[inlägget ändrat 2005-11-19 18:38:32 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder inte WMP själv men har den installerad. Har försökt leta upp var spelningslistorna sparas men inte lyckats hitta dem. Om du kan tipsa om var de sparas (så jag kan se hur de är uppbyggda) så kan jag nog skriva ihop ett litet program åt dig som gör det du vill.

 

[inlägget ändrat 2005-11-19 18:43:01 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...ingen som använder WMP snarare....

 

Okay, jag förstår. När vi nu är inne på det så kan du få lära mig vad det är det som är så mycket bättre med alternativen? Och vilka alternativ rekommenderar du? Winamp? Går det jag frågade om lätt att fixa i någon alternativ spelare?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kan tipsa om var de sparas (så jag kan se hur de är uppbyggda) så kan jag nog skriva ihop ett litet program åt dig som gör det du vill.

 

Så angeläget var det inte så du ska behöva skriva ett program åt mig. Som jag frågade i svaret till Monshi så kanske det finns någon alternativ spelare som är bättre och som klarar av det jag vill. Jag är inte fixerad vid WMP om det finns goda skäl att välja en annan spelare. Men då vill jag ha en motivering till varför jag ska byta :).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag använder för enkelhetens skull Foobar2000 vid uppspelning av musik.

 

Enkel, snabb, anpassningsbar, möjlighet att jämna ut volymskillnader osv. Och enbart till för musikuppspelning, inget annat kravs (om man inte vill/laddar hem plugins)

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag använder för enkelhetens skull Foobar2000 vid uppspelning av musik.

 

Okay, jag kanske upptäcker hur dålig WMP är med tiden. Har nästan inte hållit på något med musik på datorn tidigare. Det är möjligt att den saknar en del användbara finesser osv. Gränssnittet är ju inte heller så värst tilltalande med allt lull-lull.

 

Edit: Kan det bli enklare än att välja ett album och trycka på Play? :) Sen lägger man spelaren "diskret" i aktivitetsfältet, med bara de allra nödvändigaste funktionerna tillgängliga, så slipper man störa sig på allt lull-lull också.

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-11-20 16:23:16 av andreas30]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...