Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skräppost från Eforum?

Meodeo #1

Rekommendera Poster

Jag har upptäckt att jag får skräppost till den mailen jag har registrerad på Eforum och undrar nu om mailen på nåt sätt loggas till någon skräppostlista. Jag testade att ändra mail under inställningar och boom kom liknande skräppost till den mailen istället (och där har det aldrig varit någon skräppost tidigare) :-(. När jag ändrade tillbaka slutade det igen. :-? Är det någon annan som märkt detta fenomen?

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej, jag får ingen skräppost till den mejladress som jag har uppgivit till Eforum. Det är ganska svårt att få ut mejladressen i något program som söker av Eforums sidor eftersom den inte står i klartext i html-koden utan är dold i kryptiskt javascript.

Det är inte så att du har bockat för att du vill ha medlemserbjudanden från IDG och det är det som du ser som skräppost?

Länk till inlägg

Nej, jag får heller ingen skräppost från Eforum.

Kolla så du inte bockat för att du vill ha medlemserbjudande, som Cecilia skriver.

Eforum är ändå så seriöst, så att jag har svårt att tänka mig att de säljer epostadresser till spammare.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"

- Steven Wright

Länk till inlägg

Det skulle förvåna också mig stort om epostadresser härifrån hamnade hos spammare. Jag har haft en allmän skräpadress inlagd till nu, men har just ändrat till en adress jag har koll på för att se vad som (sannolikt inte) händer. Jag återkommer om jag får nåt....

Länk till inlägg

Om en vecka har jag alla mailadresser på alla eforumare som har valt att visa adressen. Det finns inga javascript som stoppar en scanner. Däremot de billiga oseriösa skitscanners normalspammaren kör med går bet på det.

Mailadressen står faktiskt i klartext!

Undras vem som hinner först? Jag eller IDG?

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...