Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur stänger man av brandväggen?


busigabus

Rekommendera Poster

Hej alla hjälpsamma personer. Jag har en router, klin NE-4904SX 4-portar.

Är det nån som vet hur man stänger av brandväggen i den? Jag får inte msn att fungera. Hoppas på svar fort =)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt den här sidan http://www.chebucto.ns.ca/~rakerman/port-table.html#WinMess är det port 6901 (röstsamtal) och 6891-6900 (filöverföring) som behöver öppnas för MSN Messenger.

 

Den här sidan beskriver hur man gör i många routrar http://www.portforward.com/routers.htm men någon Klin hittar jag inte där. Men du kanske får lite tips i alla fall genom att se hur det görs i andra routrar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej...

 

Jag har exakt samma problem.. Jag har samma modell på hubb och jag kommer inte ut på msn messanger..

 

Jag har följt de tips som jag har hittat här, och givit mig en statisk ipadress för att sedan öppna portar i hopp om att det ska fungera.

Jag har både öppnat de portar som rekommenderades av hubben (port 1863) samt de två som skrevs här (port 6901 samt 6891-6900)

 

Jag kan inte mycket alls om inställningar och detta är min sista väg ut..

Jag har varit i kontakt med min internetleverantör som säger att de inte har låst någon port för användning av msn messanger.

Då gick jag vidare till Clas Ohlson (där jag handlade hubben), utan att komma något närmare problemt.

Jag har även tagit kontakt med msn messanger supporten, där de har givit mig ett par saker att prova, men utan något resultat.

 

Mer information att tillägga kan vara att jag inte har problem att ansluta till msn messanger från en annan uppkoppling.. Jag har nyligen bytt dator till en nyare och bättre, men detta problem hade jag före jag bytte också.

Det är denna dator plus en till som är kopplade till hubben och ingen av dem kan använda msn messanger.. Jag har inte kommit i kontakt med några andra problem utom just msn messanger...

 

Några fler tips på vad man kan hitta på?

 

Ska man slänga hubben och köpa en ny och hoppas att problemet inte följer?

Just nu är jag redo för allt...

 

Tack på förhand...

 

/Fredrik

 

[inlägget ändrat 2006-01-08 11:56:37 av Tears]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har samma problem.... Detta är en riktig skitrouter!

 

Har öppnat alla portar (inte för man ska behöva göra det längre för MSN) men det funkar inte...

 

Det sjuka är att folk kan skriva till mig på MSN men direkt när jag försöker skriva till någon så stängs det ner. SAmma händer med ICQ.

 

Men alla andra program funkar (tex DC, online-spel, mIRC osv).

 

 

Om nån lyckas lösa problemet, posta gärna!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men direkt när jag försöker skriva till någon så stängs det ner.

Om du menar att MSN Messenger stängs så kan ju inte routern göra något sådant, den kan ju bara hindra något att transporteras genom den. Om MSN Messenger avslutas så är det ju något inne i datorn som gör något. Kolla om det står något Fel i Loggboken (Kontrollpanelen - Administrationsverktyg) för just det klockslag som MSN avslutas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej cecilia!

Jo, det var just det routern kunde göra. Den hindrade msn att gå igenom. Min dator hade inget med saken att göra. det är en inställning man ska göra i den och jag fattade nada hur. Men till er som har problem med just msn i den här jäkla routern, Det finns hjälp!

Jag köpte helt enkelt en ny router. En sladdlös. Och nu fungerar msn utan problem.

Aldrig mera en Klin. Om ni vill ha hjälp med klinen så ring gärna till clas ohlson här i gävle. 026-54 10 60

Nu kommer jag inte ihåg vad kille heter som är jättebra på just den här routern. Men han hjälper er med inställningarna =) Lycka till med den.

:thumbsup:

busigabus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Det har inget med brandväggen att göra...

Kolla här så löser det sig... Anledningen till att ni inte hittar routern någonstans är att den bara heter "klin" i Sverige... i övriga världen heter den Surecom NE-4904SX av någon outgrundlig anledning som bara Claesolson kan svara på...

 

http://www.portforward.com/english/routers/port_triggering/Surecom/NE-4904SX/MSN_Messenger.htm

 

Nisse

 

[inlägget ändrat 2006-10-06 07:11:24 av Nissemannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...