Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Brännarproblem...


Nicklas Johansson2

Rekommendera Poster

Nicklas Johansson2

Efter installation av w2k så har min cd-brännare (HP8100i) degraderats till vanlig cd-läsare..... w2k lägger in vad den anser vara rätt drivrutiner innan jag får chansen att lägga in de som verkligen är rätt. Skulle försöka uppdatera drivrutinerna, men de ligger dolda inne i nån körbar fil som inte kan köras eftersom det inte går att hitta brännaren...

Nån som sitter inne med en lösning??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Behöver du verkligen någon spec. drivrutin för brännaren? vilket bränn program använder du hittar inte den någon brännare..?

 

 

-----

MVH

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nicklas Johansson2

Jag har kört Adaptec och har nu även installerat Nero i hopp om resultat. Tyvärr hittar ingen av dem nån brännare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dan A. Ekström1

Jag installerade Win2000 Pro och kunde sedan inte hitta någon brännare i Nero. Lösningen var att ladda hem en fil som heter wnaspi32.dll från Neros hemsida och lägga i samma katalog som Nero.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De senaste drivrutinerna från HP ska lösa ditt problem. Under win2k hade jag samma problem med en 9100i... startade de senaste drivrutinerna (setup) å det klagade på att det inte hittade nå'n brännare - men alternativet att fortsätta ändå fanns.. å efter en omstart så hittar iaf adaptec easycd å fireburner brännaren... fast inte nero.

 

/Weyland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...