Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

behöver hjälp med forms


tinkerbell

Rekommendera Poster

Jag är en total virrpanna. Kan inget och behöver hjälp med följande:

 

Jag behöver skapa en "form" med ett fält där en person kan skriva in sitt användarnamn, för att anmäla sig till en aktivitet. Med en "skicka"-knapp. Men det måste finnas en hel massa extra kring detta med.

 

För det första så måste anmälan vara antalsbegränsad. Bara ett specifikt antal kan anmäla sig (säg 64 stycken).

 

För det andra så måste tiden för när folk kan anmäla sig vara begränsad. Både datumet och ett specifikt tidsintervall. I det här fallet inom 55 minuter (typ 19.00-19.55).

 

För det tredje vill jag att användaren får ett meddelande om att han/hon är anmäld till aktiviteten och eventuellt ett felmeddelande om fältet för användarnamn lämnats tomt.

 

Det är den första delen.

Andra delen då.

 

De här användarnamnen måste ju hamna någonstans så att jag kan hämta dem för att kunna klistra in dem i ett befintligt exceldokument.

 

Jag har läst sida upp och sida ner om olika scripts med cgi och pearl och java och gud vet vad, men jag blir inte klokare.. Ju mer jag läser desto mindre förstår jag. Servern det sedan ska ligga på stöder asp, php5, mysql vad jag vet. Resten är gissningar..

 

Kan någon hjälpa mig med detta? Vore extremt tacksam.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppgiften är enkel men tar en stund.

Att fråga om någon kan skriva detta gratis är som att ringa en snickare och fråga om han kan tapetsera gratis åt dig..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...