Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

dubbel hastighet i Windows Media Player


Tony Suolanko

Rekommendera Poster

Tony Suolanko

Hej!

 

Jag har en kund som jag filmar föredrag för och sedan lägger ut dessa på en Streaming Server så att man kan titta på dom strömmande i efterhand.

 

Nu har min kund upptcäkt att man i Wondows Media Player kan öka hastigheten på den media man spelar upp utan att pitchen på ljudet påverkas nämnvärt. Han hävdar bestämt att funktionen heter "dubbel hastighet" medan jag hävdar att den inte heter "dubbel hastighet" utan "snabbt".

 

Han har då upptäckt att detta är ett utmärkt sätt att få ner tiden på filmerna med hälften och ger mig redigeringsinstruktioner på filmerna med utgångspunkt från den högre hastigheten och han räknar kallt med att det är så. Jag skulle på ett bra sätt vilja få honom att förstå att det INTE hamnar om dubbla hastigheten utan att det bara är snabbar men inte det dubbla. Jag tänkte att det kanske finns någon äldre version av Media Player där funktionen ändå heter "dubbel hastighet".

 

Jag sitter annars i Premier och redigerar och för att tillfredsställa honom skulle jag ändå kunna tänka mig att snabba upp uppspelningshastigheten men med bibehållen pitch på ljudet. Ett sätt är att exportera ljudet och redigera det extern i tex "wavelab" som har bra verktyg för detta och sedan importera tillbaka ljudet till Premiere. Någon som har några andra tips eller förslag.

 

Myckret text och många frågor men hoppas någon kan hjälpa mig lite grann ändå.

 

Tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore jag du skulle jag nog skippa den där kunden och be honom att hitta någon annan som gör det du gu gör, antar med detta att du gör detta för ett "kompis" pris, dvs billigt.

 

Eller be honom visa denna option för dig, Borde stå i hjälpen i media playern vad det innebär.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...