Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem att bränna mp3


leiper

Rekommendera Poster

Har gjort ett antal försök att bränna mp3:or till CD. Testat med olika brännarprogram, inkl. WinAmp och Windows Media Player.

 

Allt ser bra ut, filerna på CD:n har ändelsen .cda, men i min CD-spelare visas "no disc" när jag sätter in CD:n. Vad kan felet vara?

 

Hälsningar

 

Leif

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men i min CD-spelare visas "no disc" när jag sätter in CD:n. Vad kan felet vara?

 

Enkelt. Din CD-spelare kan inte läsa mp3-filer.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enkelt nja. Är inte .cda ett eget filformat? Efter bränning så är det .cda-filer på skivan, när jag kollar den i datorn. Men det kanske inte hänger ihop på detta sätt??

 

Leif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara så att din cd-spelare inte kan läsa brända skivor (ovanligt, men det förekommer). Kan du spela audio-cd:n i datorn?

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat brända CD tidigare, dock inga jag fixat själv. Och det går alldeles utmärkt att spela upp CD:n i datorn!

 

Leif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asmirmehmedovic

jag tror att du måste konvertera om filerna till de du önskar i audio grabber ellernåt sånt innan du plockar in dem i wmp och bränner...

hoppas jag hjälpte till..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat att konvertera till .wma och sedan bränt. I båda fallen visas de som .cda på skivan, men som sagt, det funkar inte i CD-spelaren!!

 

Fler tips???

 

Leif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man lär så länge man lever... ;-)

 

Jag provade att bränna på en CD-RW, det funkar inte (har jag lärt mig nu!). På en CD-R funkar det så bra såååå!

 

Dock, tack för alla vänliga tips!!

 

Leif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...