Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Göra imagefil MEN...


Keffo

Rekommendera Poster

Hej jag måste göra en imagefil av en skiva som jag har.Problemet är att jag på nåt sätt måste implementera en fil i imagefilen från hårddisken också.

 

Alltså jag har en skiva som jag MÅSTE göra till en image för att få med allt på den!Kruxet är att det saknas en fil på den skivan som på nåt sätt måste in när man sen bränner skivan(DVD)

 

Vilket typ av program har stöd för en sådan aktion?Kan man inte som i winrar bara dra och släppa filen i imagefilen i utforskaren tex?

 

Har testat följande program

 

Nero

Alcohol 120

 

men inget verkar fungera :(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nero skall funka.

Välj Image Writer som brännare. Kompilera din "dvd" exakt som du vill ha den, dvs plocka alla filerna från skivan du har i läsaren, och lägg till filen du har på hårddisken. Bränn.

 

\\Anp

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nero skall funka.

Välj Image Writer som brännare. Kompilera din "dvd" exakt som du vill ha den, dvs plocka alla filerna från skivan du har i läsaren, och lägg till filen du har på hårddisken. Bränn.

 

\\Anp

 

 

Välj Image Writer som brännare???

 

Förstår nada.Jag har bara en DVD i datorn och det är brännaren.Jag kan endast välja skivan när jag ska göra en image i nero.Alltså inga externa filer utifrån skivan som sitter i DVD,n

 

Jag vill kunna välja DVD,n samt en lös fil på hårddisken så jag få allt i samma Image?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...