Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hämta hämtade mail


NYC-boy

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en kund med Exchange Server 5.5 och nu har han varit på semester och haft sin notebook med sig, kopplat upp via fjärrisen (Win-9x) och Outlook-97, han påstår nu att han inte fått mail som ska vara skickat till honom, jag skickade ett testmail och det fick han. Om det nu är så att det finns mail på Exchange servern som han inte har i sin notebook, Exchange serverns inställning på Outlook-97:an är inställd på (leverans till postlåda), vad göra? Min önskan är så att säga att alla mailen skickas från servern till notebooken på nytt eller var på Exchange servern hittar man enstaka mail?

 

Snälla hjälp mig snabbt!

 

Mvh, Thomas R

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

När du använder en exchange klient (i detta fall Outlook 97) mot en Exchange server så används inte POP3. Därmed "hämtas" inga mail till datorn, allting ligger kvar på servern. När din kund öppnar Outlook tittar han alltså direkt in i sin brevlåda på servern. Felet ligger någon annan stans, förmodligen har mailen han saknar aldrig kommit fram, och behöver skickas om. Men ser han de inte i Outlook så ligger de alltså inte på servern.

 

/Jocke

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...