Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

XP startar om när jag stänger av.


Perine

Rekommendera Poster

Hej!

 

 

Sedan några månader tillbaka så kan vi inte längre stänga av vår PC utan att den startar om.

 

Jag har personligen ingen aning om vad som har hänt, sökte tidigare på nätet o såg att jag kunde bocka av "starta automatiskt", under "Den här datorn", men nu kommer det ju bara upp ett blått felmed. när jag stänger av.

 

Är det någon som jag hjälpa oss??

 

Tacksam för hjälp.

 

//Perine

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Jag har personligen ingen aning om vad som har hänt, sökte tidigare på nätet o såg att jag kunde bocka av "starta automatiskt", under "Den här datorn", men nu kommer det ju bara upp ett blått felmed. när jag stänger av.

 

Skriv av vad som står där och posta det här.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett fel uppstod och windows har stängts för att förebygga problem med din dator.

 

om detta är första gången du ser detta meddelande, bör du starta om datorn. Om meddelandet visas igen, bör du utföra följande steg:

 

Kontrollera att datorn har tillräckligt med diskutrymme. Om en drivrutin identifierades i felmed., kan du antingen inaktivera drivrutinen lr kontakta maskin- eller programvarutillverkarna för en drivrutinsuppd. Prova att byta grafikkort.

 

Kontakta maskinvarutillverkaren om du behöver en BIOS-uppd. Inaktivera alt. för BIOS-minnet som ex. caching lr shadowing. Kontrollera att hårddrisken är korrekt konfigurerad och terminerad. Så här gör du om du måste använda felsäkert läge för att ta bort lr inaktivera komponenter: m.m.m.m.....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här gör du om du måste använda felsäkert läge för att ta bort lr inaktivera komponenter: m.m.m.m.....

 

Just det där "m.m.m.m....." är kanske det som är mest intresant.

 

Rubriken t.ex. "PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA" eller "DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" samt siffer grupperna (0x aaaaaaaa ,0x bbbbbbbb ,0x cccccccc ,0x dddddddd ) kan tala om mer exakt var felet ligger och vilka minnesbitar som är inblandade i felet.

 

Du kan också ta en titt på denna sida.

http://aumha.org/win5/a/shtdwnxp.php

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas jag skrev ner det rätt, vet inte om det ska vara nollor lr bokstaven O, tror på nollor:

 

Så här gör du om du måste använda felsäkert läge för att ta bort eller inaktivera komponenter: starta om datorn, tryck F8 för att visa listan Avancerade startalternativ och välj Felsäkert läge.

 

Teknisk info:

 

*** STOP: 0x0000007E (0xC0000005, 0XF8B0E9B0, 0XF8B6D9B4, 0XF8B6D6B0)

 

*** kbdcclass.sys - Adress F8B0E9B0 base at F8B0E000, DateStamp 41107b08

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt http://aumha.org/win5/kbestop.php om du skrollar ner till länken:

 

0x0000007E: SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED

 

0x7E Error occurs in kbdclass.sys When You Try to Shut Down Win XP {KB 313050} Win XP Professional

 

Så kommer du till länken:

http://support.microsoft.com/?kbid=313050&sd=RMVP

 

Den handlar om en felaktig drivrutin och eller mjukvara till en trådlös logitech mus och/eller tangentbord, om detta stämmer så bör du då gå till Logitech hemsida och leta reda på uppdatering av programvara/drivrutin.

Länk dit finns på supportsidan.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack alla för hjälpen, jag får väl forska djupare. Men att ladda ner senaste drivrutinen till musen hjälpte ej, den startar ff om. + Att jag har det senaste till HP också. =/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...