Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Att lägga till användare utan Active Directory


Christoph

Rekommendera Poster

Hej,

 

jag använder en W2K-server, dock inte som server utan som "vanlig" workstation. Jag vet att det inte är tänkt så direkt, men men... Jag skulle dock vilja ha olika användarekonto på servern, t. ex. för att användarna kan logga in sig via fjärrskrivbord. Hur lägger man då till användarna, om jag inte alls kör Active Directory, eftersom jag inte kör ngn domän?

 

Hälsningar,

 

Christoph

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är väl bara att att göra som i xp :-)

 

Höger-klicka på "den här datorn", välj "hantera/Manage"

 

Där har du ett val som heter Användare & grupper. Bara att göra dina ändringar där.

 

Lycka till

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

tack för ditt svar. Helt så enkelt var det desvärre inte. Det som finns under "Computer Management" är Systemtools, Storage, Services & Applications. Under ingen av dessa tre punkter finns det något som hette Users och/eller Groups.

 

Men jag fixade det på ett annat sätt: Start -> Run -> Control UserPasswords -> Advanced -> Advanced -> Högerklick -> Add User.

 

Det som kommer efter att ha matat in Control UserPasswords finns inte i kontrollpanelen, därav omvägen.

 

Hur som haver... Tack för din hjälp, än en gång!

 

C.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...