Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad bör man tänka på då man köper en DIGITALKAMERA


,.

Rekommendera Poster

Fan NWM, du som har doktorerat i psykologi borde väl kunna laga dig själv?

Och tandläkaren lagar sina egna tänder?:) Nä skämt å sido, jag har aldrig jobbat med klinter utan bara forskat. Tror att jag skulle bli en bedrövligt dålig psykolog, jag är alldeles för kall och saknar empatiskförmåga:)

-nisse

If at first you don´t succeed,

redefine success.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 111
  • Skapad
  • Senaste svar
Det märks inte precis att du är lärare.

En typisk lärare skulle dessutom inte surfa in till Eforum med en ny IP-adress varenda gång det är dags att skriva ett inlägg, vidare skulle en lärare förmodligen inte skriva ett nytt inlägg var 40:e - 60:e minut och nästan bara under skoltid.

En kvalificerad gissning är att "symbolen" är elev vid någon av Malmös högstadieskolor.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En typisk lärare skulle dessutom inte surfa in till Eforum med en ny IP-adress varenda gång det är dags att skriva ett inlägg

Kan man se användares ipnr, var gör man det?

 

vidare skulle en lärare förmodligen inte skriva ett nytt inlägg var 40:e - 60:e minut och nästan bara under skoltid.

Dessutom så brukar lärare vara betydligt vassare på stavning.

En kvalificerad gissning är att "symbolen" är elev vid någon av Malmös högstadieskolor.

Inte alls omöjligt men min hypotes är en annan. Dock väntar jag med att posta min hypotes tills eforum har fått en psykiatri kanal.

 

-nisse

If at first you don´t succeed,

redefine success.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man se användares ipnr, var gör man det?

I bevakningsmailen (resten får du klura ut själv, jag gillar egentligen inte funktionen)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I bevakningsmailen (resten får du klura ut själv, jag gillar egentligen inte funktionen)

Tackar! Att jag inte tänkte på det.

-nisse

If at first you don´t succeed,

redefine success.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bra kamera är bra att ha.

En bra fotgraf är ett krav.

Annars blir det mesta skräp. Tar man hänsyn, med hjälp av kunskap och erfarenhet, så kan de flesta kameror ge bra bilder med de förutsättningar som finns.

Så sant! Bra sammanfattat.

 

Det enda, om du ursäktar Monshi, är att jag skulle kuna tänka mig att utesluta "att ha" i första meningen och "bra" framför fotograf om det är ett "krav" i andra, för att göra det mer generellt.

 

Tar man hänsyn, med hjälp av kunskap och erfarenhet, så kan de flesta kameror ge bra bilder med de förutsättningar som finns.

 

Sista meningen i citatet är absolut toppklass:thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man verkligen registrera ipnummer på det viset? Och dessutom glatt distribuera informationen vidare till vem som helst (vem som helst kan ju bli medlem)?

 

Var det inte nåt sånt som APB fick tillstånd för nyligen?

 

Bryter idg mot PUL?

 

Det här var en minst sagt olustig nyhet.....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man verkligen registrera ipnummer på det viset?

Jag skulle nog hävda att man får det, däremot tycker jag inte att det är bra (vilket jag påpekade i rätt forum för över ett år sedan utan kommentar).

 

Var det inte nåt sånt som APB fick tillstånd för nyligen?

Jo, visserligen bedömde DI att ett IP-nummer (helt galet) skulle vara en personuppgift men i APB:s fall så användes den tillsammans med uppgiften brottsmisstanke varpå den ganska automatiskt övergick från att vara en harmlös användning. Här vetefan om man kan säga att det gör jätteskada (även om jag nuförtiden kör all eforum-trafik via en burk hemma för att vara lite anonymare).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok.

 

Själva registreringen var väl just detsamma, allt man gör över webben hamnar ju i loggar lite här och var ändå.

 

Nej, det är just grejen att det skickas vidare till vem som helst (medlemmar) som stör mig. Varför ska alla andra kunna få se och spåra vilka ipadresser andra medlemmar postar från?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är just grejen att det skickas vidare till vem som helst (medlemmar) som stör mig. Varför ska alla andra kunna få se och spåra vilka ipadresser andra medlemmar postar från?

Det stör mig också en del. I princip kan ju detta tillsammans med mina åsikter användas för åsiktsregistrering av halskumma personer eller grupperingar och sådana fnns det tyvärr gott om i Sverige.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det retar mig är dels för att jag inte gillar det i största allmänhet (annat när man kan utnyttja det :-) men också att det är helt onödigt. IDG lagrar säkert redan IP-adressen så att de kan bistå vid t.ex brottsutredning. Att skicka den till höger och vänster är bara onödigt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...