Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kravaller i Paris


SYS64738

Rekommendera Poster

Efter upploppen i Paris tror Fp att detta kan spridas till Sverige och Fp vill lösa det hela med att ha mer poliser i förorter med hög arbetslöshet.

Jag gissar på att Fp menar förorter typ Rinkeby, Tensta m.fl.

 

Fp förutsätter alltså att invånarna i dessa förorter är kriminella och upprorsmakare.

Vore det inte bättre med en politik där även invandrare har samma villkor på arbetsmarknaden som alla andra?

Skulle kunna tänka mig något slags lösning där arbetsgivare bötfälls om dom nekar människor med utländskt namn.

Det är fler jobb som behövs till människor i förorterna, inte fler poliser.

 

Tack Fp, nu vet jag vilka jag inte ska rösta på i valet 2006.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle kunna tänka mig något slags lösning där arbetsgivare bötfälls om dom nekar människor med utländskt namn.

 

Jag hoppas du menar "...nekar människor p.g.a. utländskt namn."

 

Har du någon lösning på hur man skiljer ut att en arbetsgivare nekat någon jobbet p.g.a. det utländska namnet? Nu har inte jag så stor erfarenhet av det men jag har svårt att tro att någon rakt ut säger "Nej du får inte jobbet för du heter Mohammed".

 

Jag håller med om att det är ett problem, men jag tror inte att bötfälla folk gör dom mer öppna för nya möjligheter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, alla måste ju ha samma möjligheter att få jobb, det ska ju inte ha med hudfärg namn eller nått sånt att göra..

Det borde ju vara självklart att det ska bero på kunskapen att utföra jobbet på ett bra sätt =)

 

 

/Andreas

------------------------------------------------------------

Jag började banta och svor nykterhetseden.

På fjorton dagar förlorade jag två veckor. - Joe E Lewis

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjaa. Jag är av den uppfattningen att orter med hög arbetslöshet har en högre andel kriminella personer än de som inte har det. Så, å den punkten kan jag hålla med fp. Däremot håller jag med dig angående lösning på problemet.

Att tillsätta fler poliser för att stävja upplopp/kriminalitet är ju inte direkt att lösa problemet. Man bör ju "gå till roten med det onda" och, precis som du skriver, skapa fler arbetsmöjlgheter på dessa platser.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...