Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Popup bild på ett enkelt sätt.


efrågvis

Rekommendera Poster

Mycket angelägen om att få hjälp!

Hej,

Har bland alla svar försökt hitta något som skulle passa mig, men eftersom mina erfarenheter av att göra hemsidor är inte så stora så har jag svårt att välja något som passar mig.

 

Frågan är följande:

har på en sida några thumbnails och vill att om man klickar någonstans på ytan av dessa så öppnas en ny bild - i ett nytt fönster gärna högst upp till höger.

 

På någon av sidorna kommer det att finnas text som skall länkas till en popupbild eller kanske både och (länk från thumbnail eller text till olika bilder.)

Den nya bilden som visas är inte i alla lägen en förstoring av den lilla bilden.

Sedan skulle det vara trevligt att även ha under bilden en text "stäng" och kanske även om det är möjligt kunna stänga popupen genom att klicka någonstans på bilden. Det vore verkligen mycket trevligt!

 

Tacksam för alla svar och hoppas att jag har kunnat göra mig förstådd.

Ewa/efrågvis

 

[inlägget ändrat 2005-11-09 11:27:50 av efrågvis]

[inlägget ändrat 2005-11-09 11:29:13 av efrågvis]

[inlägget ändrat 2005-11-09 11:30:56 av efrågvis]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

För att komma runt det stora antalet popup blockers kan du använda dig av CSS, se:

 

http://www.webbdesign.info/client_side_sprak/css/popup-reklam.html

 

OBS. Detta fungerar inte om du har riktigt stora eller många bilder, för de måste laddas i sin helhet.

Om detta är fallet bör du använda javascript och även ändra .src för bilden när popupen skall visas.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...