Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fel i fält vid uppdatering från Word 2000 till 2003


Anna i Kalmar

Rekommendera Poster

Anna i Kalmar

Jag har nyligen uppdaterat från Office 2000 till Office 2003. I vissa av mina dokument har jag en summeringsfunktion i tabeller. Det är ingen krånglig formel, bara b4*b5, men när jag nu försöker uppdatera fältet får jag bara felmeddelandet "Ogiltig teckeninställning". Kan inte hitta någon inställning som skulle kunna ändras för att detta ska fungera, och tycker nu att jag har prövat allt.

Någon som har förslag på åtgärd?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet kan ju ligga i själva cellerna, men precis som du säger så är det nog någon inställning som ändrats. Sök på "Ogiltig teckeninställning" i Officehjälpen och se om det hjälper dig nåt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skicka en av filerna till mig så kan vi ju i alla fall utesluta dokumentfel, om inte jag också får felmeddelandena det vill säga...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix, inga felmeddelanden på min. Kan inte se något fel på den heller.

 

Avinstallera Office och installera om igen. Det verkar vara något generalfel på hela paketet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anna i Kalmar

Tack snälla du för hjälpen. Jag ska ominstallera allt ikväll och håller tummarna för att det löser alla problem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anna i Kalmar

Tyvärr! Jag tog bort hela Officepaketet och installerade det på nytt och samma fel finns kvar. Nu har jag ingen aning om vad jag ska göra!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir nog till att snacka med dem du köpte Officepaketet av eller försöka få någon support att kolla vad det kan vara för fel. Det är lite svårt att säga så här på rak arm vad som är fel, lättare om man har det framför sig liksom. Är det bara i Officepaketet program snurrar till sig eller är något annat program som inte funkar som det ska heller? Kan ju vara nåt fel i datorns inställningar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anna i Kalmar

Det var faktiskt fel i inställningarna - närmare bestämt de nationella i kontrollpanelen (listavgränsaren). Nu är felet löst och allt fungerar som det ska. Tack för ditt engagemang!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var så lite så. Tänk vad en lite felinställning på datorn kan ställa till det! ;)

Man lär sig nåt nytt varje dag...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...