Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Använda någon annans trådlösa nätverk.


Xerno

Rekommendera Poster

Jaja ni kan stå o säga att jag kan göra det här o det här om du gör sådär blabla. Frågan var bara om det var olagligt eller ej ingen ide att tjafsa

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ville du egentligen säga, Fhe?

Precis det jag sa.

I de första styckena att jag inte förstod varför du skriver så i en kommentar till mig eftersom jag aldrig har haft annan åsikt och i det sista stycket att din slutsats möjligen kan vara en sammanfattning av dina egna åsikter och inte av hur rättsläget är.

 

Klarare?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många tror du har någon större nytta av nätet om de inte ska göra sånt som direkt gör det möjligt att spåra dem?

Vad ska du med nät till om du inte kan köra mail, icq/msn, logga in på eforum osv osv. Om du inte tänker dig för är det relativt lätt att spåra dig (och ännu lättare att t.ex radera alla dina mail, ändra leveransadress på alla nätbutiker du handlar på så att nya datorn hamnar hos kungen osv osv).

skrev fhe....

 

Tja, det finns ju andra anledningar att använda andras nätverk än att beställa grejor. Har någon någonsin hört talas om terroristverksamhet?

 

Behöver inte nödvändigtvis handla om att spränga New York i luften, räcker med att någon, anonymt, kopplar upp sig på ett "öppet" ["ditt"] nätverk och bryter mot lagen, typ sprider "hets mot folkgrupp", laddar ner "barnporr" etc. på samma AP/IP som just DITT trådlösa nätverk jobbar på.. SÄPO ser "bara" att det är du, DU som gjort skiten, inte en massa andra som tjuvat sig in på din AP....

 

Bara en tanke..

Skit samma. Alla skall vi dö, alla kommer att "föda maskarna."..

We are all dead meat anyway. Oavsett hur "politiskt korrekta" vi än låtsas vara inför varandra!

 

MVH

Dead meat..

 

:thumbsup::thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara en tanke..

Skit samma. Alla skall vi dö, alla kommer att "föda maskarna."..

We are all dead meat anyway. Oavsett hur "politiskt korrekta" vi än låtsas vara inför varandra!

Alltid lika läsvärt när virtuosen är "lite" irriterad:thumbsup:

-nisse

If at first you don´t succeed,

redefine success.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, det finns ju andra anledningar att använda andras nätverk än att beställa grejor. Har någon någonsin hört talas om terroristverksamhet?

Jag vet det, men nu handlade det inte om det utan om ifall den som lånar nät för att göra vanligt surfande kan bli spårad.

Edit: och för att vara övertydlig, då alla tydligen inte förstod, min poäng var alltså att om den som lånar nätet ska ha någon normal nytta av det så kommer han/hon förmodligen att göra sånt som gör honom spårbar. Terrorverksamhet, hacking och annat undantaget, det behandlade jag i stycket nedanför som du lite bekvämt valde att inte kommentera.

 

Det är klart som fan att det finns andra sidor (om du läser texten igen ser du det, du kanske ska läsa hela texten och inte bara leta efter saker som kan slitas ur sitt sammanhang för att ge dig något att klaga på).

 

Om kalle 20 år lånar nät av mig för att slippa skaffa eget bredband så gör han det förmodligen inte för att spränga New York i luften, om det är det han vill göra kan han precis lika gärna gå till första bästa internet-café.

 

SÄPO ser "bara" att det är du, DU som gjort skiten, inte en massa andra som tjuvat sig in på din AP....

Trist för Säpo isåfall, de jag känner som jobbar med sånt hos säpo är inte lika korkade som de du verkar inbilla dig finns där.

Det här handlade inte om ifall det var rätt eller fel eller ens ofarligt att dela ut nät, det handlade om huruvida det var rätt eller fel att låna någon annans nät "för att man kan".

[inlägget ändrat 2005-11-08 18:47:36 av fhe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det handlade om huruvida det var rätt eller fel att låna någon annans nät "för att man kan".

Gjorde det? Jag trodde att det handlade om hurvida det var lagligt eller ej.

-nisse

If at first you don´t succeed,

redefine success.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag trodde att det handlade om hurvida det var lagligt eller ej.

Det finns naturligtvis undantag men vanligtvis betraktas det av samhället som "rätt" att följa lagar och "fel" att inte göra det men du får gärna byta ut ordvalet om du tycker det passar din moral bättre :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men du får gärna byta ut ordvalet om du tycker det passar din moral bättre :-)

Skulle jag editera dina inlägg men av någon konstig orsak så kan jag inte det:)

 

[Edit: Kom på en sak, maila mig ditt lösenord så skall jag editera alla din inlägg, lovar att du blir jättenöjd:)]

 

-nisse

If at first you don´t succeed,

redefine success.

 

[inlägget ändrat 2005-11-08 22:48:55 av NWM]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle jag editera dina inlägg men av någon konstig orsak så kan jag inte det

Om du inte klarar att göra översättningen medans du läser kan du ju alltid kopiera in texten i valfri editor. Enklare än att hålla reda på två konton, det kan jag nästan lova dig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte nog mest på att det skulle höja nivån på dina inlägg:)

-nisse

If at first you don´t succeed,

redefine success.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...