Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

skrivarproblem


nopasaran

Rekommendera Poster

jag har just köpt en ny skrivare, en canon mp110. Jag har installerat cd:n som jag ska, men den vill inte skriva ut något. Jag får meddelandet "printer not responding", och så blinkar en lampa på själva skrivaren.

 

Kan det vara som så att jag pillat för mycket bland datorns tjänster, tror ni?

 

Skulle vara mycket tacksam för hjälp.

/nopasaran

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Kan det vara som så att jag pillat för mycket bland datorns tjänster, tror ni?

 

Kan det vara för att du pillat på Printerspooler?

Aktivera den igen i så fall...

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nä, den är igång. Skrivaren jag hade innan funkade, bara det att utskrifterna blev kassa. I skrivaren display står "please wait" hela tiden

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misstänker att det kan vara något med vilka portar som ska användas, fast jag fattar ingenting om sån´t.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
nopasaran skrev:

Misstänker att det kan vara något med vilka portar som ska användas, fast jag fattar ingenting om sån´t.

 

Du menar parallell/USB-port?

De flesta moderna skrivare idag är försedd med USB-port.

 

Har skrivaren hittats överhuvudtaget?

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Vad händer om du blir halvt ihjälskrämd, två gånger?"

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Följde det inte med en bruksanvisning? Man brukar nog installera hårdvaran först och sen, på begäran av installationsprogrammet, mjukvaran.

 

Du skriver också

Skrivaren jag hade innan funkade
. Innebär det att det kan ligga kvar gamla inställningar/program från den?

 

Ibland är det väldigt noga med hur man gör. Sätta i USB-kabeln först och sen sätta på skrivaren o s v.

 

Prova även med att inaktivera antivirusprogrammet före installationen, men glöm då inte att stänga av Internetuppkopplingen också.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

undrar om inte skrivaren är knäpp. Vad jag än gör så blinkar den och det står please wait.

 

Skrivaren är installerad, men statusövervakaren säger printer not responding. så jag vet faktiskt inte riktigt om datorn har hittat den. Mitt plug and play har inte funkat på ett tag.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det går inte ens att stänga av skrivaren på on-off, man måste dra ur elsladden. Den bara tjatar om sitt pleasse wait....

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen

 

Du skriver

Mitt plug and play har inte funkat på ett tag.

 

Har du försökt använda guiden som finns via Kontrollpanelen/Skrivare och fax? Där kan du ju också se om din gamla skrivare finns kvar. Ta i så fall bort den först.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skrivaren, canon mp110 är en sån här allt-i-allo maskin med scanner och så. den går inte igång på rätt sätt oavsett om den är inkopplad eller inte. Menyn på den kommer inte igång, man ska ställa in massa saker där. Please wait är allt jag får. Den där dosan som bläcket ska sitta i kommer inte heller fram.

 

Skitskrivare, köpte ju den igår...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde canons support nu. Skrivaren är trasig. Fan, jag som får gå med den stora jävla lådan en satans bit.....

 

Tack för hjälpen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...