Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Svar från arbetsintervju?


Vanjis

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag var på en anställningsintervju i måndags till ett jobb som jag Verkligen vill ha. Hur lång tid kan det tänkas ta? Jag tror att alla intervjuer skulle ske samma dag. Är det någon ide överhuvudtaget att ringa typ imorgon eller är det bara irriterande? Jag vet att man ska vara framme och så när man söker jobb men inte när de har sagt att de hör av sig, eller?

Blä, jag hatar att vänta på det här!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill maskera din nyfikenhet och dessutom få in lite "framåtanda" så kan du ju ringa under premissen att du glömde nämna någon viktig detalj (gäller ju då att hitta en bra detalj att lägga till som du glömde under intervjun). Sedan kan du ju bara i förbigående fråga om det är mycket att stå i nu kring ansökningarna, yada yada.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta som håller på med rekrytering skulle nog tycka det var allmänt jobbigt om prospect som intervjuades ena dagen ringer dagen efter o frågar om när det blir klart.

 

Intervjun var väl till för att båda parterna skulle få ställa sina frågor o ta varandra på pulsen - missade du att fråga om när rekryteringen skulle vara klar under intervjun är det väl OK att ringa - men vänta hellre någon dag i så fall.

 

Att visa framfötterna bör man göra under intervjun - du har litet att vinna, men mycket att förlora på att ringa dagen efter o uppfattas som tjatig/otålig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle aldrig ringa dagen efter. Intervjun var i måndags och jag undrade om jag kan ringa idag (fredag). Det dom sa var att dom skulle försöka skynda på. Jag undrar hur lång tid det egentligen handlar om. Men jag ska nog vänta ändå...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...