Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Vanjis

Uppdatering

Rekommendera Poster

Vanjis

Hej!

Detta kanske hör hemma i webbläsar-forumet. Jag undrar bara varför inte eforumsidan uppdateras automatiskt varje gång man går in på den efter att ha besökt en annan internetsida. Alltså om jag är inne på eforum och sen surfar lite och sen går tillbaks till eforum så måste jag trycka på "Hem" eller uppdatera för att få se de senaste inläggen. Jag använder IE. Har det med cookies att göra eller ska det vara så?

Mvh

/Vanja

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
lizardKng

Hmm, märkligt. Varje gång jag går till eforum.idg.se så får jag se senaste inläggen. (Firefox 1.5RC1)

Jag har "visa senaste inläggen" vald, om nu det spelar någon roll.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Eva1323
Jag har "visa senaste inläggen" vald, om nu det spelar någon roll.

Var/hur ställer man in det? I webbläsaren eller i forumet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lizardKng

Om du klickar på "hem" så dyker det upp en knapp ovanför översta inlägget/tråden. Där kan det stå senaste trådarna eller senaste inläggen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Vanjis

Jag har iofs "visa senaste trådarna" men det borde inte spela någon roll eftersom när jag trycker på Hem kommer det fram några nya trådar som inte syntes innan. Det är bara så här när jag har kvar samma webbläsarfönster.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Eva1323

Ok, det var så. Känner mig lite fånig, eftersom jag har den inställningen redan, fattade det bara inte.:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Cecilia

Det finns ingen funktion i IE för att uppdatera visad webbsida automatiskt, utan den läser bara från webbservern när du begär det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
bmhson

Hej Cecilia

Du brukar ha rätt, men vad är då det här? Finns under Verktyg/Internetalternativ, fliken Allmänt, knappen Inställningar under rubriken Tillfälliga internet-filer.

Se bifogad bild.

[bild bifogad 2005-11-03 15:20:53 av bmhson]

768564_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Eva1323
Verktyg/Internetalternativ, fliken Allmänt, knappen Inställningar under rubriken Tillfälliga internet-filer.

Tackar! Precis vad jag önskade! Visste att det fanns, men lyckades inté hitta dit.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Cecilia
men vad är då det här?

Det är att bilden ska läsas in varje gång som du går till den webbsidan.

Om jag förstod Vanjis rätt så var den önskade funktionen att sidan skulle uppdateras medan den visades i ett IE-fönster, utan att Vanjis klickade på någon länk för att komma dit eller valde i Favoriter etc., men jag kanske missuppfattade det hela.

Det är bara så här när jag har kvar samma webbläsarfönster.

Det lär finnas något tillägg till Firefox där man kan ställa in att en viss flik ska uppdateras med ett visst intervall.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
lizardKng

Och om jag förstod det rätt så skulle senaste inläggen visas när Vanjis återigen gick till eforum. Det verkar alltså som om Explorer visar en cachad sida om man inte klickar nånstans. ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Vanjis

Tack! Jag hade inställt på Automatiskt istället för Varje gång sidan besöks.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...