Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Min DVD går mig på nerverna...


RedXenom1

Rekommendera Poster

Börjar bli redigt trött på allt strul med min DVD. Det är en Aopen DVD-1640 Pro, och min dator i övrigt är väldigt snabb och kraftfull. Trots det så hackar det till i DVD-filmerna med jämna mellanrum. De är helt repfria, jag har provat med en massa olika DVD-program men med samma resultat.

 

Inte nog med de återkommande "hoppen" när man kollar på DVD, den har även stora problem med att läsa vanliga skivor! Man märker det inte direkt, utan problemen kommer smygande. Installerar man t.ex. ett program på datorn så börjar man sakta men säkert upptäcka att DVD:n har slarvat. Små filer saknas, vilket ofta gör att programmen blir korrupta. Innan ni säger att det är skivorna det är fel på så har jag en vanlig CD-rom sen tidigare också, och jag har provat att installera programmen med den istället, och då fungerar de felfritt. De skivor jag har provat med är nästan helt repfria.

 

Vidare så vet jag att det inte är just den DVD jag har som det är fel på. Jag bytte ut den en gång tidigare p.g.a. strul, men det är exakt likadant med denna. Finns det någon därute som vet om det är jag som har fel inställningar eller något annat? Det skulle verkligen lätta upp situationen. För som det ser ut nu vänder jag mig snart till Creative eller något annat mainstreamföretag och skaffar deras DVD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...