Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PUL Rastiskt?!


MH

Rekommendera Poster

Underbart, nu får man bara släktforska om äkta helsvenska familjer:

 

Ok, det där var överdrivet. Lagen skall naturligtvis hindra Nazzar och liknande från att hänga ut folk som dom tycker är av "fel sort". "Svartskallenazzarna" på Radio Islams hemsida har t.ex roat sig med att peka ut svenska "judesläkten" genom att publicera "släktforskning". Men i det här fallet blir ju faktiskt tolkningen av PUL direkt rasistisk:

http://www.expressen.se/index.jsp?a=463818

/

PS: Jag hoppas att ingen tar illa vid sig av begreppet "Svartskallenazzar". Det är väl trevligt att även svensk rasism blir mångkulturell :-)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm, snart börjar PUL likna antipirat-branschen. Förbjud ALLT som på något sätt kan användas för att begå brott eller andra mindre moraliska handlingar. Det enklaste vore väl att bränna alla historieböcker och andra historiska dokument, då riskerar ju ingens bakgrund att bli "avslöjad".

 

Varför låser vi inte bara in oss i varsin bunker och slänger nyckeln. Då är vi ju alla totalt skyddade mot omvärldens ondhet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men inte från oss själva

Hehe, nä, det blir väl nästa kapitel i den intressanta människorasens berättelse: Självmord motiverade av fördomar mot sig själv =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv är jag inte särskilt svensk, då min släkt härstammar från valloner som kom till Sverige på 1600-talet.

 

http://susning.nu/Valloner

 

Jag är för övrigt glad över att inte vara helsvensk, på den tiden fanns det ju inte så mycket folk i Sverige så helvenskar lär väl ha ett visst mått av inavel i släktleden. ;)

 

Egentligen borde man ju hylla svenskar med utländsk bakgrund, då det i stort är influenser från andra kulturer som fått Sverige att utvecklas.

Utan andra kulturers inverkan så hade vi fortfarande varit ett jordbrukssamhälle.

[inlägget ändrat 2005-11-02 18:22:07 av SYS64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan andra kulturers inverkan så hade vi fortfarande varit ett jordbrukssamhälle.

Nja. Så vitt jag vet så utvecklade vi aldrig jordbruket självständigt i norden. Så jägar/samlare är nog närmare sanningen. Fast det är klart, älgstek är ju godare än potatis så det kanske inte skulle vara så illa.:thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är för övrigt glad över att inte vara helsvensk

 

Det är jag också, brukar ta upp det till diskussion när folk börjar prata om att vara helsvensk, fosterland etc....

 

Utan andra kulturers inverkan så hade vi fortfarande varit ett jordbrukssamhälle.

 

Inte ens det. Svenskarna hade fortfarande sprungit omkring i djurskinn och med stenyxa i handen... :) Lite skämt, lite allvar.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast det är klart, älgstek är ju godare än potatis så det kanske inte skulle vara så illa.

 

Det är inte bra med för mycket kött. Hjärt- och kärlsjukdomar skulle kanske då slå ut befolkningen. :)

 

Ha det bra,

A.C.Magic

-------------------------------------------------------

Two things are infinite: the universe and human

stupidity; and I´m not sure about the universe

(Albert Einstein)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns lite överdrivet. Varför skulle det vara dåligt att någons rötter blir "avslöjade"? Själv är jag stolt över vad jag är.

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle det vara dåligt att någons rötter blir "avslöjade

Lätt för dig att säga. Jag verkar ha nästan 50% Stockholmare som förfäder. Det är inte lätt att bära. ;)

 

Nej, alvarligt. Det går nog tillbaks till andra världskriget. De inhemska nazzisterna kartlade judar, kommunister och annat opålitliga människor. Med hjälp av dessa listor så svartlistades och trakaserades folk. När den tyska armén sedan kom, tack och hej. Den typen av registreringar utfördes även av de svenska nazzarna.

 

Jag är inte säker på kronologin, men jag tror att det var när det där blev klarlagt efter kriget som man skrev om lagarna. Om jag minns principen rätt så är det olagligt att registrera någon på grund av religion/etnicitet/politisk åskådning eftersom ett sådant register kan användas för svarlistningar, förföljelse och annan diskriminering. När de första datalagarna kom så blev det ännu tuffare. Tyvärr används lagarna lite väl strikt ibland och bland verkar det bli problem att föra in uppgifter i register som har andra syften, även om det är viktigt av någon anledning.

 

I vissa fall, T.ex IB-affärerna är det uppenbart att folk har registrerats enbart på grund av sina åsikter. Men I det här fallet blir det helt absurt eftersom de som registreras är döda!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen aning om hur svensk jag är eller var jag kommer ifrån. Men jag är ju född här så det är tillräckligt för att jag ska vara glad.

 

Finns det helsvenskar? Någonstans måste alla släktled blivit uppblandade, beror väl bara på hur långt tillbaka man går.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, går man tillräckligt långt tillbaka så härstammar ju alla människor från Afrika, så vi är egentligen inget annat än väldigt bleka afrikanättlingar allihop.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt.

 

Jag skulle nog tex tycka att jag var "helsvensk" även om mina morföräldrar eller farföräldrar kom från en annat land om jag bott här hela livet.

 

Hade jag haft svenskfödda förfäder sen 1000år tillbaka (om det nu är möjligt) men själv bott halva mitt liv i ett annat land skulle jag nog inte gjort det.

 

 

[inlägget ändrat 2005-11-03 16:34:36 av Cechise]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...