Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

BlueRay HD-DVD


nire

Rekommendera Poster

1. När BlueRay och HD-DVD spelare/skivor kommer i slutet av nästa år är det slut på vanliga dvd'n då eller? måste man köpa ny sen?

 

2. Finns det Hårddisk dvdspelare som kan spela in från hårddisk till dvdskiva?

Ja har hört att dom bara kan spela in på hårddisken sen så kan man bara se filmen därifrån.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2. Ja. Den jag har klarar det galant. (Pioneer DVR520H)

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Det kommer attt dröja ett par år innan marknaden svängt över och det bara säljs hddvd/blu-ray. Jag har svårt att se att folk i allmänhet är villiga att investera i ytterligare ett format.

 

Kan inte de stora filmbolagen enas om vad som de ska satsa på, så tror jag det faller på att du måste ha en dvd-spelare med en blu-ray-laser och en hd-dvd-laser. Det är ju besvärligare än det är för t.ex DVD-R och DVD+R. i och med att lasrarna använder sig av olika våglängder.

Men när det väl svänger över och formaten(n) tar över vanlig dvd, så lär ju dessa vara bakåtkompatibla med dvd.

 

2. Nästan de flesta klarar av att kopiera från HDD till DVD (en del även tvärtom, men dock inte "köpfilmer, då dessa skyddas av Macrovosion)

 

 

 

--

[Esc]

 

[inlägget ändrat 2005-11-02 17:01:03 av [Esc]]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2. Finns det Hårddisk dvdspelare som kan spela in från hårddisk till dvdskiva?

Ja har hört att dom bara kan spela in på hårddisken sen så kan man bara se filmen därifrån.

 

Som [Esc]skrev, nästan alla klarar det.

 

Vår, en LG 7800, kan kopiera fram och tillbaka mellan HDD och DVD precis som man vill (undantaget köpfilmer då). T ex kan man bränna en DVD med DivX-filer, kopiera över dem till HDD och kolla på dem därifrån. Praktiskt om man vill göra ett litet arkiv med filmer som man kollar på ofta. När man kopierar från HDD till DVD skapas det en vanlig dvdskiva som kommer att fungera i de flesta dvdspelare precis som en köp-dvd.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...