Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Frassse

MSN 7.5 funkar inte!

Rekommendera Poster

Frassse

Jag uppdaterade min msn 7.0 till 7.5 igår men det fungerar inte?? har windows xp senaste version. msn rutan beter sig väldigt segt, sen när jag väl fått dit mail address o lösen ploppar rutan upp som säger att msn inte är tillgängligt för tillfället?!!? går jag in på verktyg/alternativ/anslutningar står det att jag inte är ansluten till .NET.windows ?! har provat att avinstallera och reparera förgäves nu... nån som har något tips???

Mvh F.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Adelante

Jag har precis samma problem! MSN-rutan segar som fasen, och när login och lösen väl ploppar upp så säger den att "Tjänsten är inte tillgänglig för tillfället". Detta utan att en kontroll blir gjord huruvida man är ansluten till nätet eller inte! (??) (Man får beskedet på under en sekund)

I samma veva som detta problemet uppstod så får jag även detta svaret när jag försöker uppdatera i Windows update:

"Filer som krävs när du använder Windows Update är inte längre registrerade eller installerade på datorn. Gör så här:"

Registrera eller installera om filerna åt mig nu (Rekommenderas)

Jag vill läsa om ytterligare steg som kan krävas för att lösa problemet"

Har provat installera om SP2, men jag installerar snart om hela XP! :) *haha*

MVH Adelante

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Adelante

Nu har jag kommit på vad som orsakar detta felet. I alla fall till min dator:

Jag har en Multifunktionsskrivare från HP. (PSC1315) När jag har samtliga drivrutinger/programvaror installerade för detta så beter sig MSN helt fel. Efter att avinstallera endast dessa filerna eller göra en systemåterställning dit dessa filerna inte finns med så funkar MSN som det ska igen!

Hoppas detta kan vara til hjälp! :)

MVH Adelante

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...